Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Claudia Vallvé
Claudia Vallvé
Sociòloga. Sòcia de Xarxa Consultors.
Vaig estudiar Dret a la Universitat de Barcelona i Sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona. Vaig tenir la gran sort de poder cursar el darrer curs de Sociologia a la East London Politechnic, a través del programa Erasmus, on vaig comprovar la gran diferència entre el plantejament de la educació universitària a Catalunya i a Anglaterra. En els meus 20 anys d’experiència professional ha treballat en l’àmbit de la recerca, de la gestió pública, com a professional autònoma i en una empresa consultora. Actualment treballo en alló que m'agrada i com m'agrada des de Xarxa Consultors, una xarxa de professionals independents que ens relacionem lliurament entorn al projecte i sense les restriccions del model de l'empresa.

Les tres coses que he après

1

Saber és voler

Aprenem a partir d'una inquietud, d'un repte, d'una pregunta, d'un dubte. El mestre que aconsegueix obrir interrogants i, generar dubtes haurà aconseguit el més difícil. Un cop l'alumne estigui motivat per aprendre, serà més fàcil que vulgui cercar les respostes.
2

Per saber cal fer

Aprenem fent, no escoltant. Si no apliquem allò que ens han explicat és molt probable que ho acabem oblidant. Per això, quan l'explicació teòrica va acompanyada d'una aplicació pràctica, allò quedarà fixat com a aprenentatge. I si acompanyem experiència amb reflexió, l'aprenentatge serà més sòlid.
3

De tot s'aprén

No aprenem només a l'escola. El mestre és una font important d'aprenentatge, però no és pas la única. La família, els amics, els companys, els veïns ens poden ensenyar coses molt valuoses. Llegint, anant al cinema, jugant a basket o caminant per la muntanya també aprenem coses importants a la vida.
Altres veus de la comunitat educativa
Roser Canals Cabau Roser Canals Cabau
professora de ciències socials i...
Les didàctiques específiques claus en la formació del professorat
Jesús C. Guillén Jesús C. Guillén
Editor de "Escuela con...
El futuro pasa por la neuroeducación
Jordi Bardají Cusó Jordi Bardají Cusó
Professor interí de secundària
Els que han de fer feina són els alumnes
Dionisio Romero Martínez Dionisio Romero Martínez
Estudiant de pedagogia de la UAB
Comprendre la complexitat de l'educació és clau per...
Montserrat Boix Fargas Montserrat Boix Fargas
Mestra
Respecte i autoritat
Marta Olivella Pedrola Marta Olivella Pedrola
Tècnica del CTESC
Què vol dir educar? Educar vol dir ajudar a algú a créixer i a...
Joan Vila Farràs Joan Vila Farràs
Secretari General d'...
La "sal" de l'educació és el tarannà proper de l...

Més informació