Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Cristina Fumadó Casals
Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de Recursos Humans. Generalitat de Catalunya

Sóc Llicenciada en Psicologia i treballo en l'àmbit de recursos humans a l'administració pública des de fa més de 15 anys. 

Participo com a docent en les activitats programades per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

Les tres coses que he après

1

Cal superar les resistències a l'avaluació

Parlar d'avaluació del personal dels serveis públics en general, i també dels docents en particular, xoca sovint amb arguments contraris que, malauradament, provenen de tots els àmbits (del propi personal, dels representants dels treballadors i, més greu encara, dels seus comandaments). Cal superar la idea que avaluar implica desigualtat, quan el que implica és constatar diferències.
2

Necessitem dades empíriques per contrarestar volubilitat en les decisions

Optimitzar la governabilitat en matèria d'educació passa necessàriament per ser capaços de recollir dades, evidències i indicadors en què sustentar les decisions; i maximitzar així el valor dels arguments tècnics per sobre dels merament programàtics.
3

El risc de la distorsió

Quan l'avaluació d'un docent o d'un centre depen dels resultats del seu alumnat en una prova determinada, es podria caure fàcilment en allò que tant criticat ha estat darrerament a propòsit de la prova de selectivitat: "ensenyar per a superar la prova". Dissenyar els sistemes de rendició de comptes és una tasca complexa.
Altres veus de la comunitat educativa
José Luis Quirant Navarro José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
L'aventura del saber
Gerard Ferrer Esteban Gerard Ferrer Esteban
Recercador en educació
Separar no compensa
Mònica Coll Llastarri Mònica Coll Llastarri
Infermera
PARTICIPACIÓ ACTIVA
Mª Teresa Santa María Fernández Mª Teresa Santa María Fernández
Consultora UOC y Profesora...
Las personas son lo primero
Francesc Banyuls Llopis Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos...
Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l...
Jordi Domènech Casal Jordi Domènech Casal
Professor de Secundària i formador...
Fer més potent el sentit comú, no substituir-lo
José Luís Muñoz Moreno José Luís Muñoz Moreno
Professor del Departament de...
La implicació dels municipis en l’educació.

Més informació