Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Imma Palahí Pibernat
Imma Palahí Pibernat
Mestra d'educació infantil i educació especial. Actualment a l'Àrea TAC del Departament d'educació.

Amb 10 anys ajudava a la mestre de pàrvuls a arreglar la classe (endreçar els llapis, llibres, llibretes) i ensenyava a llegir als més petits, somiava treballar en una escola i poder ser mestra.

Influenciada per l'Institut Guttman on vivia i treballava la meva tieta em vaig captivar per una sensibilitat especial. A la Guttman passava algunes hores del cap de setmana i vaig aprendre tant, sense saber-ho, de lluita i superació personal. Vaig alfabetitzar a nens que vivien allà i no podien anar a l'escola. Vaig aprendre a jugar als escacs, a fer manualitats, a revelar fotos a l'habitació fosca, i a escoltar.

Vaig col·laborar al Cottolengo del Padre Alegre oferint el meu temps a canvi d'agafar experiència. Vaig col·laborar a l'escola d'adults de "La Perona", al barri de la Verneda, així com a l'esplai dels dissabtes i dels diumenges al matí.

En acabar els estudis vaig fundar l'Escola d'Adults al barri de Poblenou, a l'Ateneu Popular la Flor de Maig. Vaig col·laborar en la creació de l'esplai infantil "Va que Roda", al barri de Poblenou.

Un cop aprovades les opos, fa més de 25 anys, he treballat en diversos centres públics exercint com a mestra d'educació especial, i educació infantil. També a l'Institut. A l'escola Brasil, al barri de Poblenou on he treballat els darrers 7 anys vaig muntar l'aula de ciències, on totes les classes que s'hi feien eren pràctiques. Vaig col·laborar en la creació de l'hort, la plantació d'arbres i l'acondicionament de patis. Organitzadora de teatre de pares i mares, i més tard pares, mares i fills i filles representant diverses obres de teatre. Dinamitzo les activitats de plàstica, fins i tot la ceràmica, a l'escola. Dinamitzo la revista Samba i la renovació de la pàgina web de l'escola. Rebo formació en diversos àmbits TAC. Creadora de diversos JClics i formadora telemàtica de JClics del Departament d'Ensenyament.

Membre de l'equip fundador de Webquestcat. Membre d'Implica't. Després d'una malaltia greu em retiro de primera línia i tinc l'oportunitat de treballar al Departament d'Ensenyament creant materials per als nens i nenes de Catalunya, així com consolidant-me com a il·lustradora infantil.

Les tres coses que he après

1

El grup: conèixer i respectar

Tots tenim els mateixos drets però necessitats diferents. Perquè un grup funcioni s'ha de donar veu a cada un dels seus components. S'han de conèixer i respectar les necessitats i tractar cadascú amb exquisidesa i estar atents a les necessitats dels altres per sumar més que restar. L'important és esdevenir persones mostrant la nostra empatia; no aprendre conceptes.
2

El mestre líder: la tasca del mestre és acompanyar i mediar

El mestre s'ha de formar: una bona preparació per donar en una mà confiança i estima i a l'altra exigència. No contaminar. Respectar el nen que porten a dins. Incitar a la curiositat, a les preguntes, a les coses noves, a les idees, a les persones. Respectar el seu procés mental, el seu ritme, la seva intensitat, els seus sentiments. No ser la bondat envers el mestre l'objectiu del nen/a sinó el seu propi creixement. El mestre té presència per acompanyar.
3

Persones: que brilli el millor de cadascú

Si coneixem en profunditat sabrem treure el millor de cadascú, L'ètica i la moral no s'ensenya, està a l'aire i es percep.
Altres veus de la comunitat educativa
Xavier Úcar Xavier Úcar
Catedràtic de Pedagogia Social
La importància de l'aprenentatge informal
Xus López-Arenas Montes Xus López-Arenas Montes
Educadora Social
La comunitat educativa també som els pares i mares
Quim Brugué Torruella Quim Brugué Torruella
Catedràtic ciència política (...
Els alumnes no recorden les assignatures, recorden els professors
Carme Carbonell Serrat Carme Carbonell Serrat
mestra de l'Escola La Sínia...
Tots els infants poden aprendre si l'escola s’ha...
Xus Martín Garcia Xus Martín Garcia
Titular Universitat de Barcelona
S’aprèn més i millor quan hi ha un projecte que s’ha de tirar...
Josep M. Carbó Teigeiro Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària
Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.
Anna Espasa Roca Anna Espasa Roca
Directora del Programa de...
La importància del feedback en el procés d’aprenentatge

Més informació