Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
J. Gil
J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
Vaig ser delegat i subdelegat preuniversitari i durant la universitat (carrera i primer màster no finalitzat) vaig activar-me en el moviment de joves estudiants en contra del Procés de Bolonya i a favor d'un model plural, en català, públic, sostenible i obert al món d'Universitat de i per a tothom.

Les tres coses que he après

1

L'educació formal no limita la informal

El fet d'educar no és només un procés de socialització primària sinó que es du a terme al llarg del que un necessiti o tingui capacitats per poder adquirir. Després de l'educació formal (formació continuada, LLL, etc.), cal entendre que també després del període educatiu primari (obligatori i post obligatori: fins la maduresa) hi ha (com també abans) l'educació informal. Aquesta es produeix des de l'educació en el lleure (catòlica, laica, federada, anàrquica) fins a l'escola, la família, la televisió (ens agradi o no), etc.
2

Una Universitat pública és la única garantia d'educació popular

La Universitat pública és la única que garanteix un accés universal a l'educació superior de tal forma que cap discriminació (ètnia, religió, classe, de gènere) s'interposi en el procés d'aprenentatge (i en el cas universitari també, de debat).
3

L'autoritat d'un professor es guanya

No hi ha necessitat de reforçar l'autoritat per llei dels professors en totes les fases educatives, però s'ha convertit en eslògan per part d'alguns. Ens fa oblidar que el professor que ensenya des del cor, que bivra amb el que explica, que s'interessa per actualitzar-se. Aquell que debat i interactua, sedueix, té l'autoritat més que garantida.
Altres veus de la comunitat educativa
Jaume Centelles Jaume Centelles
Mestre de primària a l’escola Sant...
Fórmules de col•laboració entre l’escola i les famílies
Francesc Colomé Montserrat Francesc Colomé Montserrat
Inspector d'educació
D’una educació que ha de canviar el mon a un mon que ha canviat...
Àgueda Juaneda Seguí Àgueda Juaneda Seguí
Professora de secundària d'...
Fer feina en equip
Francesc Banyuls Llopis Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos...
Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l...
Jordi Bernabeu Farrús Jordi Bernabeu Farrús
Psicòleg, educador i professor UVIC
La cerca de l'equilibri
Josep M. Mominó Josep M. Mominó
Professor de la UOC
El nostre model educatiu sembla poc apropiat per formar...
Ismael Peña-López Ismael Peña-López
Professor de la Universitat Oberta...
L'ofici d'aprendre

Més informació