Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Díaz Gibson
Jordi Díaz Gibson
Professor i Investigador en ciències de l'educació
Sóc mestre i pedagog i actualment faig docència i investigació a la FPCEE Blanquerna (URL). Estic especialment compromès amb els reptes socials que afrontem avui, tals com l'accès universal a una educació i una sanitat de qualitat, així com a un treball i un habitatge dignes. Tres idees que resumeixen els meus interessos i la meva aposta personal pel canvi i la millora social són: 1. L'Educació al llarg de la vida, com a motor dirigit a l'autorealització personal, així com a la participació crítica i creativa per una societat més justa i solidària. 2. Les Xarxes Socioeducatives, com a filosofia organitzativa basada en la interconnexió i la col·laboració entre àmbits, sectors, disciplines i institucions. 3. La Innovació Social, com al compromís explícit de les empreses amb la creació de valor social i mediambiental.

Les tres coses que he après

1

L'autoestima és la pedra filosofal de l'educació

Tot el que fem i diem com a educadors ja sigui explícitament o implícita, ha d'anar dirigit a fomentar l'autoconeixement, l'acceptació i l'autoestima dels nostres alumnes. Hem de crear un clima socio-afectiu a tota l'escola basat en el respecte per la diversitat, i així dirigir aquests infants vers la millora i l'aprenentatge continu.
2

L'èxit educatiu depén de la xarxa socioeducativa

Una part important de l'èxit educatiu dependrà de la qualitat de les connexions establertes entre l'escola i el seu entorn proper, L'acolliment i la formació a les famílies, la col·laboració amb els EAPs, EAIAs, CSMIJs, casals de lleure etc. tenen un impacte significatiu en els aprenentatges dels nostres infants.
3

El lideratge educatiu ha d'estar orientat a la innovació col·laborativa

Un projecte compartit amb responsabilitats compartides, i alhora orientat al canvi i la innovació requereix un lideratge específic. No per treballar en equip ha d'haver-hi col·laboració, i no per tenir un equip que col·labora ha d'haver-hi innovació. Algunes claus: el temps i els espais dirigits a generar nous projectes, la discussió proactiva, la formació contínua i l'acció-avaluació.
Altres veus de la comunitat educativa
Josep Puy Juanico Josep Puy Juanico
Director pedagògic C.E. Gresol.-...
Defugir dels mites
Xavier Chavarria Navarro Xavier Chavarria Navarro
Inspector en cap a Barcelona Ciutat
L'efecte centre existeix
Joan Joan
professor de secundària jubilat
L'alumne, al centre
Marta Sadurní Brugué Marta Sadurní Brugué
Directora del Laboratori de Vincle...
El principal repte de la nova escola: desenvolupar la...
Marite Guevara Torres Marite Guevara Torres
Directora Fundació Ersília
Motiva amb històries
José Luis Quirant Navarro José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
L'aventura del saber
J. Gil J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
L'educació formal no limita la informal

Més informació