Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Pujadas Ribalta
Jordi Pujadas Ribalta
Mestre i Orientador.
Figueres 1958. Estudis: Magisteri 1978 i Pedagogia 1983. Col·legi Dr. Carulla d'Arbúcies fins 1997. Actualment orientador de centre a l'institut Montsoriu d'Arbúcies. He fet de Caps d'Estudis i director a EGB i coordinador pedagògic a secundària. Autor de "l'Ensenyament en la societat arbucienca 1592-1975" (llibres el segle 1997). Consell de redacció responsable d'educació (1993-2008) de la revista Perxada.

Les tres coses que he après

1

Acompanyem persones que creixen en societat

El centre del nostre servei és l'alumnat. La nostra relació amb les famílies, l'administració, l'entorn,... està en funció dels notres alumnes i no al revés. Ells són persones i vetllem per la seva salut física i emocional, la formació ètica i moral i el creixement intel·lectual. Allò de sempre: sans, bons i savis. Acompanyem l'alumnat en la definició progressiva del seu projecte de vida en una societat canviant.
2

Cal que fem actuacions concretes amb visió global

Els educadors necessitem una visió global (de la persona, del coneixement, de l'entorn) i dominar alguns aspectes concrets (el que anomenem especialitats). La formació dels alumnes és el resultat de la interacció amb diferents maneres de fer, però també cal que hi hagi un deniminador comú.
3

Cal que treballem en equip amb aportacions personals

Educar és una feina col·lectiva. Els docents necesitem estar ben ubicats en el centre per a poder treballar bé en equip, a partir de les diferents maneres de fer, les quals s'han de complementar entre elles. Hem de compartir un llenguatge comú i poder fer aportacions a l'equip.
Altres veus de la comunitat educativa
Salvador Macipe Cosa Salvador Macipe Cosa
Asesor TIC Administración Educativa
¿Dónde esta Wally...?
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música es una herramienta extraordinaria
OLGA ROCA PUJOL OLGA ROCA PUJOL
MESTRES DE PRIMÀRIA
Amor
Míriam LLadós Gómez Míriam LLadós Gómez
Diplomada en Treball Social
Imaginació
Víctor Ranera i Martín Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'...
Aprendre a aprendre és aprendre aprenent
Ismael Alfaro Pla Ismael Alfaro Pla
President de la FaPaC a Lleida
L'èxit escolar és fruit de molts factors
Irene Mata Martínez Irene Mata Martínez
Secretaria de Direcció/...
l'aprenentatge és fonamentalment EMOCIONAL

Més informació