Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Pujadas Ribalta
Jordi Pujadas Ribalta
Mestre i Orientador.
Figueres 1958. Estudis: Magisteri 1978 i Pedagogia 1983. Col·legi Dr. Carulla d'Arbúcies fins 1997. Actualment orientador de centre a l'institut Montsoriu d'Arbúcies. He fet de Caps d'Estudis i director a EGB i coordinador pedagògic a secundària. Autor de "l'Ensenyament en la societat arbucienca 1592-1975" (llibres el segle 1997). Consell de redacció responsable d'educació (1993-2008) de la revista Perxada.

Les tres coses que he après

1

Acompanyem persones que creixen en societat

El centre del nostre servei és l'alumnat. La nostra relació amb les famílies, l'administració, l'entorn,... està en funció dels notres alumnes i no al revés. Ells són persones i vetllem per la seva salut física i emocional, la formació ètica i moral i el creixement intel·lectual. Allò de sempre: sans, bons i savis. Acompanyem l'alumnat en la definició progressiva del seu projecte de vida en una societat canviant.
2

Cal que fem actuacions concretes amb visió global

Els educadors necessitem una visió global (de la persona, del coneixement, de l'entorn) i dominar alguns aspectes concrets (el que anomenem especialitats). La formació dels alumnes és el resultat de la interacció amb diferents maneres de fer, però també cal que hi hagi un deniminador comú.
3

Cal que treballem en equip amb aportacions personals

Educar és una feina col·lectiva. Els docents necesitem estar ben ubicats en el centre per a poder treballar bé en equip, a partir de les diferents maneres de fer, les quals s'han de complementar entre elles. Hem de compartir un llenguatge comú i poder fer aportacions a l'equip.
Altres veus de la comunitat educativa
MÓNICA MOYA LÓPEZ MÓNICA MOYA LÓPEZ
Pedagoga, autora i tutora de...
Aprovar no és aprendre
Alba Molas Rifà Alba Molas Rifà
Empresaria i Directora/Gerent de...
L'educació és basica pel nostre país
Xavier Melgarejo Xavier Melgarejo
Psicòleg escolar i professor
L’escola ha de ser un espai de llibertat i d’afecte
Nacho Corredor Nacho Corredor
Fundador de deba-t.org
Les actituds no s'ensenyen
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Berta de Dios Garcia Berta de Dios Garcia
Professora d'anglès, tutora i...
La importància de les emocions
Josep Joan Moreso Mateos Josep Joan Moreso Mateos
Catedràtic de Filosofia del Dret....
L'educació genera benestar

Més informació