Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Pujadas Ribalta
Jordi Pujadas Ribalta
Mestre i Orientador.
Figueres 1958. Estudis: Magisteri 1978 i Pedagogia 1983. Col·legi Dr. Carulla d'Arbúcies fins 1997. Actualment orientador de centre a l'institut Montsoriu d'Arbúcies. He fet de Caps d'Estudis i director a EGB i coordinador pedagògic a secundària. Autor de "l'Ensenyament en la societat arbucienca 1592-1975" (llibres el segle 1997). Consell de redacció responsable d'educació (1993-2008) de la revista Perxada.

Les tres coses que he après

1

Acompanyem persones que creixen en societat

El centre del nostre servei és l'alumnat. La nostra relació amb les famílies, l'administració, l'entorn,... està en funció dels notres alumnes i no al revés. Ells són persones i vetllem per la seva salut física i emocional, la formació ètica i moral i el creixement intel·lectual. Allò de sempre: sans, bons i savis. Acompanyem l'alumnat en la definició progressiva del seu projecte de vida en una societat canviant.
2

Cal que fem actuacions concretes amb visió global

Els educadors necessitem una visió global (de la persona, del coneixement, de l'entorn) i dominar alguns aspectes concrets (el que anomenem especialitats). La formació dels alumnes és el resultat de la interacció amb diferents maneres de fer, però també cal que hi hagi un deniminador comú.
3

Cal que treballem en equip amb aportacions personals

Educar és una feina col·lectiva. Els docents necesitem estar ben ubicats en el centre per a poder treballar bé en equip, a partir de les diferents maneres de fer, les quals s'han de complementar entre elles. Hem de compartir un llenguatge comú i poder fer aportacions a l'equip.
Altres veus de la comunitat educativa
Raül Manzano Tovar Raül Manzano Tovar
Mestre
Una educació per al sentit - l’aprenentatge i la convivència-
Miquel Gené Molins Miquel Gené Molins
Professor de secundària
La participació de les famílies
Mª Rosa Buxarrais Estrada Mª Rosa Buxarrais Estrada
Catedràtica d'universitat
L’educació és responsabilitat de la família
Merche Garcia Villatoro Merche Garcia Villatoro
Educadora Social Directora de l...
La capacitat de compromís
Luis Antonio Medina Gonzalez Luis Antonio Medina Gonzalez
Profesor-lider. Profesor primario
RESPETO A LOS SABERES ANCESTRALES
Rafael Ruiz de Gauna Torres Rafael Ruiz de Gauna Torres
Director de Relacions...
El lleure educatiu afavoreix la igualtat d'oportunitats...
Jesús C. Guillén Jesús C. Guillén
Editor de "Escuela con...
El futuro pasa por la neuroeducación

Més informació