Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep Manuel Prats
Josep Manuel Prats
President - Fapel
Pare de família, advocat i implicat en l'educació, per convicció i per passió.

Les tres coses que he après

1

Si la família tria de debò, s'implica

Actualment no concebem no poder triar, no tenir dret a escollir, dret a decidir. Perquè aquest dret està tan limitat a l'ensenyament? Quan triem, ens comprometem. I en un fet tan rellevant com l'educació dels fills, cal confiar que els pares són els primers responsables i els primers interessats que l'educació funcioni.
2

El mestre està al servei de la família

El mestre és a qui els pares hem de cedir l'autoritat en la instrucció i l'educació conjunta amb nosaltres els pares. Els fills han de percebre inequívocament que hi ha un treball en equip, sense fisures. Donar seguretat als fills a través de donar autoritat i confiança al mestre. I al revés. L'escola pot millorar les famílies.
3

La família està al servei de l'escola

Els pares som l'altra part de l'equip. La comunitat escolar i la cultura de l'escola s'enforteixen quan ens reforcem mutuament i les famílies compartim amb confiança un projecte educatiu. Les famílies poden millorar l'escola.
Altres veus de la comunitat educativa
Dídac Mateo González Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d...
El perill de l'excessiva confiança en la raó
Salvador Macipe Cosa Salvador Macipe Cosa
Asesor TIC Administración Educativa
¿Dónde esta Wally...?
José Luis Castillo Chaves José Luis Castillo Chaves
Profesor de Educación Secundaria
La inclusión no es un lujo, es una necesidad
Mònica Coll Llastarri Mònica Coll Llastarri
Infermera
PARTICIPACIÓ ACTIVA
Xavier Gimeno Soria Xavier Gimeno Soria
Professor Titular d'...
La família d’origen és el primer plató on som protagonistes, o...
Xavier Àvila i Morera Xavier Àvila i Morera
Mestre i professor a Blanquerna (...
El bon mestre del tercer mil·lenni no ha de ser tant un bon...
Francisco García Suárez Francisco García Suárez
Secretario General de la...
Sin equidad no hay calidad

Més informació