Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep Manuel Prats
Josep Manuel Prats
President - Fapel
Pare de família, advocat i implicat en l'educació, per convicció i per passió.

Les tres coses que he après

1

Si la família tria de debò, s'implica

Actualment no concebem no poder triar, no tenir dret a escollir, dret a decidir. Perquè aquest dret està tan limitat a l'ensenyament? Quan triem, ens comprometem. I en un fet tan rellevant com l'educació dels fills, cal confiar que els pares són els primers responsables i els primers interessats que l'educació funcioni.
2

El mestre està al servei de la família

El mestre és a qui els pares hem de cedir l'autoritat en la instrucció i l'educació conjunta amb nosaltres els pares. Els fills han de percebre inequívocament que hi ha un treball en equip, sense fisures. Donar seguretat als fills a través de donar autoritat i confiança al mestre. I al revés. L'escola pot millorar les famílies.
3

La família està al servei de l'escola

Els pares som l'altra part de l'equip. La comunitat escolar i la cultura de l'escola s'enforteixen quan ens reforcem mutuament i les famílies compartim amb confiança un projecte educatiu. Les famílies poden millorar l'escola.
Altres veus de la comunitat educativa
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
Julio Andreu Amat Julio Andreu Amat
Consultor del Departament...
L'educació és complexe
Josep Maria Jarque Jutglar Josep Maria Jarque Jutglar
Aprenent de mestre
Els llibres que duc sota el braç
Miquel Fernández Ayxelà Miquel Fernández Ayxelà
Tècnic dels Programes d'...
Els nostres alumnes ens demanen coneixements, valors i normes...
Alfredo Vázquez Jimenez Alfredo Vázquez Jimenez
Ingeniero Industrial
Cuerpo, mente, corazón y espiritualidad
Xavier Sans Antolí Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu
Miquel COMAS MOLINÉ Miquel COMAS MOLINÉ
Meteoròleg educador
Actituds

Més informació