Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep Manuel Prats
Josep Manuel Prats
President - Fapel
Pare de família, advocat i implicat en l'educació, per convicció i per passió.

Les tres coses que he après

1

Si la família tria de debò, s'implica

Actualment no concebem no poder triar, no tenir dret a escollir, dret a decidir. Perquè aquest dret està tan limitat a l'ensenyament? Quan triem, ens comprometem. I en un fet tan rellevant com l'educació dels fills, cal confiar que els pares són els primers responsables i els primers interessats que l'educació funcioni.
2

El mestre està al servei de la família

El mestre és a qui els pares hem de cedir l'autoritat en la instrucció i l'educació conjunta amb nosaltres els pares. Els fills han de percebre inequívocament que hi ha un treball en equip, sense fisures. Donar seguretat als fills a través de donar autoritat i confiança al mestre. I al revés. L'escola pot millorar les famílies.
3

La família està al servei de l'escola

Els pares som l'altra part de l'equip. La comunitat escolar i la cultura de l'escola s'enforteixen quan ens reforcem mutuament i les famílies compartim amb confiança un projecte educatiu. Les famílies poden millorar l'escola.
Altres veus de la comunitat educativa
Nancy del Carmen Lomas Reyes Nancy del Carmen Lomas Reyes
Docente
Crear escuelas que preparen para el futuro
Ismael Alfaro Pla Ismael Alfaro Pla
President de la FaPaC a Lleida
L'èxit escolar és fruit de molts factors
J. Gil J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
L'educació formal no limita la informal
Daniel Cassany Daniel Cassany
Docent i investigador
Més aprenentatge i menys ensenyament
Ana Moreno Salvo Ana Moreno Salvo
Cap de Projectes Educatius a...
Els alumnes aprenen i superen les seves dificultats quan el...
Miquel Gené Molins Miquel Gené Molins
Professor de secundària
La participació de les famílies
María José García San Pedro María José García San Pedro
Directora del Departamento de...
Observar la mirada de cada alumno

Més informació