Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep Manuel Prats
Josep Manuel Prats
President - Fapel
Pare de família, advocat i implicat en l'educació, per convicció i per passió.

Les tres coses que he après

1

Si la família tria de debò, s'implica

Actualment no concebem no poder triar, no tenir dret a escollir, dret a decidir. Perquè aquest dret està tan limitat a l'ensenyament? Quan triem, ens comprometem. I en un fet tan rellevant com l'educació dels fills, cal confiar que els pares són els primers responsables i els primers interessats que l'educació funcioni.
2

El mestre està al servei de la família

El mestre és a qui els pares hem de cedir l'autoritat en la instrucció i l'educació conjunta amb nosaltres els pares. Els fills han de percebre inequívocament que hi ha un treball en equip, sense fisures. Donar seguretat als fills a través de donar autoritat i confiança al mestre. I al revés. L'escola pot millorar les famílies.
3

La família està al servei de l'escola

Els pares som l'altra part de l'equip. La comunitat escolar i la cultura de l'escola s'enforteixen quan ens reforcem mutuament i les famílies compartim amb confiança un projecte educatiu. Les famílies poden millorar l'escola.
Altres veus de la comunitat educativa
Núria Alart i Guasch Núria Alart i Guasch
Professora de secundària
La importància de l’autoconeixement per a l’aprenentatge al...
Xavi Campos Marquès Xavi Campos Marquès
Gerent Col·legi d'Educadores...
L’educació prepara per al futur (i per al present)
Àngels Domingo Àngels Domingo
Doctora en Pedagogia i Directora...
Formació docent
Francesc Banyuls Llopis Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos...
Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l...
Víctor Ranera i Martín Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'...
Aprendre a aprendre és aprendre aprenent
M Núria Valls Molins M Núria Valls Molins
Experta en Educació de Persones...
Educar avui és fer ús de les TIC
Joan Moya Piñol Joan Moya Piñol
Mestre de primària
Implicació

Més informació