Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Juan Sánchez-Enciso
Juan Sánchez-Enciso
Professor i escriptor

Catedràtic de Llengua Castellana, inicia als anys vuitanta la seva llarga trajectòria de renovació didàctica de l'ensenyament de la llengua. L'eix de la seva proposta, compartida amb el Francisco Rincón, el taller de Llengua i Literatura, que reclama els grans principis de l'escola activa, la psicologia constructivista, la construcció social i interactiva del coneixement i el mètode de projectes. Al llarg de la dècada següent, s'implica activament 'amb altres companys i companyes voluntàries' en la posada en marxa d'un centre de secundària al barri de Sant Roc, a Badalona: el Badalona 9. Aquest institut durà a interpretar les relacions escola-societat des d'un punt de vista de resistència activa davant la desigualtat social i l'exclusió. El seu llibre Els millors anys (finalista del Premi Rosa Sensat l'any 2003) és testimoni d'aquesta lluita per la dignitat de les persones. Autor de nombroses publicacions (materials d'aula, assaigs didàctics, articles en revistes pedagògiques), assidu participant en xerrades, conferències i seminaris sobre temes educatius.

Les tres coses que he après

1

Que no hi ha aprenentatge de veritat si el cor no hi està implicat

.
2

Que aprenem negociant significats amb els altres

.
3

Que qui ensenya només ho fa si troba el que hi ha dintre de cada persona

Que qui ensenya només ho fa si troba el que hi ha dintre de cada persona i regala els canalets imprescindibles perquè allò flueixi, prengui forma i esdevingui coneixement apassionat.
Altres veus de la comunitat educativa
Josep M. Mominó Josep M. Mominó
Professor de la UOC
El nostre model educatiu sembla poc apropiat per formar...
Montserrat Ballarín Espuña Montserrat Ballarín Espuña
Professora titular de dret...
Més concienciació social sobre el valor d'invertir en...
Luis Emiliano Minga Guaillas
LIDER-DOCENTE
EL INTERAPRENDIZAJE
Jesús C. Guillén Jesús C. Guillén
Editor de "Escuela con...
El futuro pasa por la neuroeducación
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela
Mireia Hugas Claparols Mireia Hugas Claparols
Tutora i professora de PQPI
AVANÇAR CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA, DE VERITAT
Germán Wilfrido Sánchez Valenzuela
docente de lengua y literatura en...
Enseñar para la vida

Més informació