Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ladislau Girona Flores
Ladislau Girona Flores
Assessoria i Consultoria
http://es.linkedin.com/in/ladislaugirona

Les tres coses que he après

1

Ethos-Passió

Recordem als mestres apassionats per la seva matèria i per esforçar-se en fer-la estimar. El caràcter i la passió del mestre són el "hook" al coneixement i la virtut. Un no fa de mestre, un és mestre sempre i en tot moment.
2

Estudiar i innovar constantment

Cal aprendre i desarprendre constantment, donar exemple amb aquesta conducta. La innovació a l'educació passa per la reinvenció del procés d'ensenyament i aprenentage: digitalització, personalització i mobilitat son vectors força que poden orientar la direcció dels canvis.
3

L'alumne al centre

L'únic criteri de veritat vàlid és aquell que es pregunta, davant d'un possible canvi o decisió, si allò que anem a escollir és millor o pitjor per l'alumne, si l'ajuda en el seu procés d'aprenentatge, si el fa més o menys competent, autònom, virtuós (el sentit clàssic del que avui anomenem "valors"). Tots els agents que operen en el sistema son instrumentals, estàn al servei de l'alumne.
Altres veus de la comunitat educativa
Xavier Sans Antolí Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu
Cristina Ramírez Roa Cristina Ramírez Roa
Professora de la Universitat de...
Enseñar implica comprensión, dedicación y aprendizaje continuos
Eulàlia Lledó Cunill Eulàlia Lledó Cunill
Professora de secundària jubilada...
El món no és simple, l'aula tampoc
Montserrat Boix Fargas Montserrat Boix Fargas
Mestra
Respecte i autoritat
Xavier de la Vega Gómez Xavier de la Vega Gómez
Director Secundària
Una emoció un aprenentatge
Alejandro Paniagua Rodriguez Alejandro Paniagua Rodriguez
Mestre i Investigador Predoctoral...
Per una nova Economia Política de l'escola
Joaquim Núñez Cabanillas Joaquim Núñez Cabanillas
Inspector d'Educació
Dels entorns d'aprenentatge

Més informació