Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Mª Núria Valls Molins
Mª Núria Valls Molins
Educació de Persones Adultes

Doctora en Filosofia i Ciències de l'educació amb una llarga trajectòria en educació de persones adultes.

Les tres coses que he après

1

Avaluar competències

Cada vegada més, el saber i, per tant, el coneixement es considera un bé compartit. Compartir coneixement i construir coneixement requereix el desenvolupament d'unes competències entre les que es troben les següents: Aprendre a aprendre. Aprendre a compartir. Aprendre a treballar de forma col · laborativa: treball en petit grup i treball en gran grup. Ens preguntem com avaluar l'adquisició i el desenvolupament d'aquestes competències. Es fa necessari crear nous instruments d'avaluació per tal de donar resposta a aquestes necesitats.
2

Participació dels/les alumnes en l'avaluació

Però no per això és menys important incorporar la veu del propi alumnat. L'autoavaluació i la coavaluació permeten la participació del / la alumne / a en la valoració del seu propi procés d'aprenentatge. És recomanable incorporar un procés d'autoavaluació inicial perquè el / l'alumne / a pugui definir les seves metes i les possibilitats que té per aconseguir-les. Segons el professor José Antonio Marina, les funcions executives de la intel · ligència són: • Anticipació • Formulació de metes • Planificació • Execució efectiva
3

Avaluació del procés d'aprendre a compartir

Mitjançant un procés d'autoavaluació inicial poden potenciar aquestes funcions intel · lectuals i, per tant, desenvolupar la competència d'aprendre a aprendre al propi alumnat. Aquest procés no estaria complet si no es contemplés una autoavaluació final, per tal de comprovar si les metes plantejades seu haurien complert i fins a quin punt s'haurien superat. Una altra de les formes recomanables de completar aquest procés és la coavaluació: una avaluació entre iguals que permet desenvolupar la competència d'aprendre a compartir.
Altres veus de la comunitat educativa
Pilar Medina Bravo Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat...
Aprendre implica temps
Olmedo Eugenio Domínguez
Asesor Educativo
La educación debe ser impartida con ternura
Josep Maria Martorell Benach Josep Maria Martorell Benach
Docent a 2ària
Transmetre
Gerard Ferrer Esteban Gerard Ferrer Esteban
Recercador en educació
Separar no compensa
Guida Al·lès Pons Guida Al·lès Pons
Formadora
Els centres avancen si tenen un somni
Immaculada Armadans Immaculada Armadans
Professora Agregada Departament...
L'educació ha de servir per gaudir de la vida i la...
Xus Martín Garcia Xus Martín Garcia
Titular Universitat de Barcelona
S’aprèn més i millor quan hi ha un projecte que s’ha de tirar...

Més informació