Que els que ens dediquem a ensenyar no podem parar d’aprendre
Estem en un moment de canvi i els que ara estem a les aules hem d’encapçalar la revolució educativa. Ens cal molta formació, aprenentatge constant, idiomes i estar al dia de l’acualitat. Hem de ser “sherpes” per als alumnes i guiar-los en un camí que sovint fa molta pujada. Als professors ens cal fer autocrítica i aprendre cada dia a fer millor la nostra feina.
2
Que ens cal corregir menys i avaluar més
És el gran repte: renovar els criteris d’avaluació. Oferir alternatives als exàmens i potenciar la comunicació oral. Al capdavall dels exàmens només en miren la nota i no les correccions. Per tant, que siguin ells mateixos qui es corregeixin, que treballin en projectes i que l’avaluació sigui continuada. En definitiva “fer fer” als alumnes i intentar no penalitzar l’errada sinó la inactivitat.
3
Que el millor de la feina… són els alumnes
Perquè gràcies a ells l'aprenentatge és recíproc. Perquè les millors classes són aquelles molt vivencials, participatives i amb molts exemples. On tothom s’hi deixa la pell. I perquè després de 10 anys fent de professora he descobert que el que més recorden de mi mai té a veure amb el temari. No vull que els alumnes aprenguin de mi, vull que aprenguin… amb mi.
Altres veus de la comunitat educativa
Estel Paloma
Professora al Batxillerat i a la...
MAKERS
Teresa Terrades
Professora de secundària i coach...
La importància de treballar el projecte vital de cada noi o noia
Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Cada alumne és un món
José Luís Muñoz Moreno
Professor del Departament de...
La implicació dels municipis en l’educació.
Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola...
La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents
Imma Fuyá Lassnig
Mare
Hi ha molt cami fet!
Mª Núria Valls Molins
Educació de persones adultes
L’efecte transformador de l’educació