Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Maite Gorriz Farré
Maite Gorriz Farré
Professora de matemàtiques
Professora de matemàtiques i entusiasta del lideratge pedagògic.

Les tres coses que he après

1

Una educació centrada en l'aprenentatge de l'alumnat com a pensadors i aprenents independents

Donar ‘totes les oportunitats’ a l’alumnat per tal que adquireixin els coneixements de cada etapa. L'aprenentatge entès com un camí individual i no fragmentat. Per exemple les matemàtiques s'aprenen caminant, cantant, escrivint, escalant, pensant, en definitiva treballant en context amb el nostre entorn. I per això cal un professorat molt ben preparat, amb un coneixement ampli del món matemàtic i també amb capacitat creativa i de treball amb altres disciplines.
2

Una educació basada en el respecte i la confiança

Respecte i confiança que sorgeixen de 'relacions positives' entre les persones: alumnat, professorat, famílies i entre tot el personal involucrat en l'educació. Respecte i confiança que es sustenta per la 'resposta constructiva' que tot professional de l’ensenyament dona davant de qualsevol situació.
3

La necessitat del lideratge pedagògic

Un lideratge que permeti la transformació de l'educació del nostre país des dels centres educatius. Un lideratge que aconsegueixi el compromís del professorat per crear el respecte i la confiança en la seva professionalitat. Un lideratge pedagògic on involucri a tot l'alumnat en el seu aprenentatge. Un lideratge pedagògic que treballi en xarxa i desenvolupi una autonomia real. En definitiva un lideratge responsable que garanteixi el benestar i l'exigència.
Altres veus de la comunitat educativa
Jordi Longás Mayayo Jordi Longás Mayayo
Professor FPCEE Blanquerna (...
L'escola ha de ser una organització positiva
BLANCA PIEDRA ASTUDILLO
PROFESORA DE PRIMERO DE BASICA
ACOMPAÑAMIENTO EN LA EDUCACION
Cristina Ramírez Roa Cristina Ramírez Roa
Professora de la Universitat de...
Enseñar implica comprensión, dedicación y aprendizaje continuos
Jordi Serarols Boada Jordi Serarols Boada
Inspector d'Educació
L’aprenentatge invisible
Ramon Farré Roure Ramon Farré Roure
Professor i delegat del Govern a...
Dependrà de l’etapa educativa. Els recursos públics s’han d’...
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula
Óscar Chaparro Carrera Óscar Chaparro Carrera
Etudiant de doble grau d'...
El respecte a les necessitats de cadascú

Més informació