Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ramon Pujades i Beneit
Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre del patronat de la Fundació Tourette

Professor de secundària, expert en pedagogia sobre la Síndrome de Tourette i membre del patronat i comité executiu de la Fundació Tourette.

Les tres coses que he après

1

Pràctica reflexiva

Més enllà de la formació inicial i potser de la permanent, és important que les persones que formen un equip educatiu s'aturin periòdicament i facin una reflexió sobre els problemes, dificultats, èxits... que es troben en el dia a dia de la feina. Sovint les urgències de la feina diària no ens deixen temps per reflexionar conjuntament i anar eleborant una pràctica educativa adequada al context de l'escola, el barri i les famílies.

2

Aprenentatge del professorat

Vaig començar a fer de professor sense gaires coneixements de pedagia. No sóc una excepció, penso. He après una mica estant obert a les exigències del món educatiu. La meva formació ha consistit, més enllà de cursets i conferències - també gràcies a elles -, a observar el que passava a l'alumnat com a persones, no només com a estudiants.

3

Alegria de viure

Crec que prestem una atenció gairebé exclusiva als resultats acadèmics del nostre alumnat. I això, en la seva justa mida, és bo. Però deixem de costat anar educant-lo en el fet que la vida és un regal fantàstic i que cal viure-la amb joia i que els mateixos alumnes ens ensenyen coses sobre això. De vegades els amarguem una mica la vida, oi? Només cal veure de quina manera celebren el començament de curs retrobant-se amb amics i companys. L'educació emocional és prioritària. A Finlàndia tenen molt bons resultats acadèmics, però també hi ha un alt índex de suïcidis juvenils...

Altres veus de la comunitat educativa
Julio Andreu Amat Julio Andreu Amat
Consultor del Departament...
L'educació és complexe
Joan Llisterri Homs Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Cada alumne és un món
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Gerard Ferrer Esteban Gerard Ferrer Esteban
Recercador en educació
Separar no compensa
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
Josep Manuel Prats
President de Fapel
Objectius basats en la persona
Ladislau Girona Flores Ladislau Girona Flores
Assessoria i Consultoria
Ethos-Passió

Més informació