Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Roser Boix Tomàs
Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a la Facultat de Formació del Professorat-UB
Sóc professora del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de Barcelona; actualment el meu càrrec és de Vicedegana de Recerca i Doctorat a la Facultat de Formació del Professorat.

Les tres coses que he après

1

El paper de la didàctica en l’educació del futur

En general, la metodologia didàctica que s’ha anat emprant en el anys a les nostres escoles ha estat tradicional en primera instància, tot i que darrerament tendeix cap a una certa barreja d’estratègies didàctiques tradicionals i més participatives. Però la didàctica que s’utilitza segueix essent una didàctica unidireccional: d’exposició-elaboració de les tasques encomenades recolzades per llibres de text- avaluació (majoritàriament proves); i reforçat tot plegat per la necessitat d’obtenir “bons resultats” a les avaluacions de diagnòstic. És per això que el què proposo és replantejar la didàctica en el marc de l’aula de manera que pugui fer front a les verdaderes necessitats de la societat futura.
2

La incertesa entra dins l’aula

L’escola del futur haurà d’ensenyar a organitzar i gestionar la incertesa i la complexitat amb la que els ciutadans haurem de conviure en el marc d’una societat en constant procés de canvi; els nens i les nenes hauran d’aprendre a posar el coneixement en acció segons les necessitats del moment i de la immediatesa de tot allò que succeeix en el dia a dia.
3

Els valors plurals i democràtics: pilars de la convivència a l’aula

Si bé en els darrers anys els ciutadans hem après què suposa viure en democràcia, l’escola del futur ha d’apostar per seguir treballant en la consolidació d’una democràcia participativa. Els valors plurals propis d’aquesta estructura política han de continuar sent treballats de forma transversal en la pràctica educativa , han de ser els pilars en els que es basi la convivència a l’aula per la seva projecció a la societat.
Altres veus de la comunitat educativa
Julio Fermin Gualan Tene Julio Fermin Gualan Tene
Profesor-Líder Licenciado en...
Educar para la Dignificacion de la Persona
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Rafael Ruiz de Gauna Torres Rafael Ruiz de Gauna Torres
Director de Relacions...
El lleure educatiu afavoreix la igualtat d'oportunitats...
Marina Tomàs i Folch Marina Tomàs i Folch
Professora
Valors i cultura professional educativa
Josep M. Carbó Teigeiro Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària
Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.
Miquel Fernández Ayxelà Miquel Fernández Ayxelà
Tècnic dels Programes d'...
Els nostres alumnes ens demanen coneixements, valors i normes...
Melania Muñoz Castillo Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en...
Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle

Més informació