Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Roser Caño Valls
Roser Caño Valls
Funcionària d'educació secundària obligatòria en especialitat Llengua catalana i literatura
Llicenciada en Filologia Catalana per la UAB (2002). Postgrau en Formació de professors de català per a adults (UB, les Heures). Des del 2004 professora de llengua catalana de secundària. Actualment sóc funcionària, i treballo a l'IES Les Vinyes de Santa Coloma de Gramenent. Tinc un bloc educatiu La gavina (www.bloc.xtec.cat/lagavina).

Les tres coses que he après

1

Fent i desfent aprèn el mestre

Fa deu anys que em dedico a ensenya llengua i literatura catalana a diferents instituts de Catalunya. En aquesta dècada, han canviat lleis, plans educatius i han anat sorgint constantment noves eines per a treballar aquesta matèria a l'aula. El primer que he après que els professors/res no deixem de formar-nos dia a dia, aprenent d'all'o que podem millorar, gràcies a cursets que ens fan replantejar metodologies que cal renovar. És a dir, que els mestres estem aprenent cada minut com millorar la nostra tasca docent, i sovint els alumnes propicien aquesta renovació constant. Com deia el gran filòsof Heràclit: "Mai no podem banyar-nos dues vegades al mateix riu" reflexió que també s'aplica a la docència, així que fent i desfent aprèn el/la mestre/a a ser cada dia millor.
2

L'era digital ens proposa nous reptes metodològics

Fins fa ben poc, encara utilitzava la pissarra i el guix. Ara tinc la sort de treballar en un centre amb pissarres digitals, i he incorporat les eines digitals per a canviar metodologies ja una mica obsoletes. Hi ha qui diu que les eines digitals són dificils d'emprar, d'altres que potser no són prou útils. Però jo crec que són nous reptes per als professors, en quant a millorar la nostra tasca docent, i també ens permet comprovar com els alumnes han nascut dins l'era digital, i d'aquesta manera l'ensenyament-aprenentatge és bilateral, ells ens ensenyen a utilitzar aquestes eines, i les apliquem a l'aula perquè ells demostrin les seves competències tan digitals com bàsiques.
3

Avaluar per competències bàsiques

Des de fa bastant temps, els/les professors hem hagut de canviar el xip de com ensenyar conceptes, plantejar activitats i avaluar. Actualment, no som mers transmisssors de coneixements, sinó que oferim als i a les alumnes diferents recursos, eines, conceptes, i tasques per a que ells siguin capaços desenvolupar i assolir les competències bàsiques. Ben cert, que ens podem preguntar què significa: avaluar per competències basiques? És una pregunta que no podem respondre si no és que nosaltres abans reflexionem sobre el tema i aprenem a ensenyar per competències bàsiques, i cerquem,investiguem, reflexionem sobre com podem avaluar als alumnes tenint en compte les anomenades competències bàsiques.
Altres veus de la comunitat educativa
fabian macias garcía
Docente
EMPATÍA.-
BLANCA PIEDRA ASTUDILLO
PROFESORA DE PRIMERO DE BASICA
ACOMPAÑAMIENTO EN LA EDUCACION
José Luis Castillo Chaves José Luis Castillo Chaves
Profesor de Educación Secundaria
La inclusión no es un lujo, es una necesidad
Anna Forés Miravalles Anna Forés Miravalles
Professora Universitària
Ensenyar és aprendre dues vegades
Montserrat Fisas Ollé Montserrat Fisas Ollé
Docent en Educació de persones...
S’ha de garantir l’educació bàsica de totes les persones adultes...
Teresa Romagosa López Teresa Romagosa López
Responsable Escola municipal de...
L' esforç
Josep Joan Moreso Mateos Josep Joan Moreso Mateos
Catedràtic de Filosofia del Dret....
L'educació genera benestar

Més informació