Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Santi Centelles
Santi Centelles
Director pedagògic editorial educativa

Sóc professor (especialitats Orientació educativa i Geografia i Història) en un institut de Sant Cugat. Comparteixo la meva feina docent amb la direcció del Departament de Pedagogia de l'editorial edebé, on sóc responsable de proposar elements d'innovació educativa per incorporar-los en els materials educatius (format paper i digital) i vetllar per l'adeqüació metodològica i didàctica de l'oferta educativa.

En els últims anys he iniciat un profund procès personal de reaprendre i "reinventar-me" que està començant a donar els seus fruits i em produeix una gran satisfacció personal i professional. És en aquest marc on neix el meu contacte amb la fundació Bofill.

Les tres coses que he après

1

Aprendre a escoltar

Observar els meus alumnes, escoltar-los, dialogar amb ells m'ha permés establir unes relacions molt normalitzades a la classe, que ha esdevingut un veritable espai de convivència i d'aprenentatge. Aquesta actitud em permet captar el fluxos d'interès que es produeixen en una classe per aprofitar-los o reconduir la meva pràctica a l'aula.
2

Un nou paradigma educatiu

Les aportacions de les neurociències, la volatilitat del coneixement, les noves fonts del coneixement... ens obliguen a canviar els esquemes educatius que hem fet servir al llarg de la nostra carrera professional. Això ens suposa un repte important (un petit entrabanc) però ens aporta "vida nova" i ens situa en unes condicions més normals i properes a la resta de professionals.
3

Més enllà d'un canvi metodològic

Situar els aprenentatges en contextos més reals i propers al món dels alumnes; aprofitar els entorns informals i no formals com a fonts d'aprenentatge; promoure l'autonomia emocional dels nostres alumnes; considerar les diferents intel·ligències presents a l'aula; treballar per projectes, PBL,... va molt més ennllà que un necessari canvi metodològic. Potser ara el canvi va de debó
Altres veus de la comunitat educativa
Juan Sánchez-Enciso Juan Sánchez-Enciso
Professor i escriptor
Que no hi ha aprenentatge de veritat si el cor no hi està...
Miquel Àngel Prats i Fernández Miquel Àngel Prats i Fernández
Mestre i Pedagog. Director dels...
Coresponsabilitat educativa
Christian Riera Christian Riera
Docente
Debe ser divertida
Laia Sagarra i Marín Laia Sagarra i Marín
Professora de Música a ESO i BTX i...
l'interès per millorar és bàsic
Montserrat del Pozo Montserrat del Pozo
Directora del Col•legi Montserrat...
Que tots posseïm les Intel•ligències Múltiples i que, per tant,...
Germà Bel Germà Bel
Professor d'Universitat
L'educació és de mètodes
Mireia Hugas Claparols Mireia Hugas Claparols
Tutora i professora de PQPI
AVANÇAR CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA, DE VERITAT

Més informació