Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Teresa Terrades
Teresa Terrades
Professora de secundària i coach educativa
Sóc professora de secundària des de fa més de vint anys . En el centre on treballo IES Intermunicipal del Penedès) he desenvolupat diverses tasques de coordinació i tutoria. He tastat una mica la política local i m'he format com a coach, una faceta que ara incorporo a l'educació: orientació, assessorament i acompanyament educatiu. Escric al bloc "M'obres la porta?" a "Mestres" del Diari Ara.

Les tres coses que he après

1

La importància de treballar el projecte vital de cada noi o noia

Cada noi i noia que acompanyem ha d'assolir la seva autonomia personal. Conèixer-se millor, tenir una bona autoestima i regular-se emocionalment li permet guanyar llibertat a l'hora de prendre les seves pròpies decisions. Aquest procés sempre afavoreix i recolza el seu aprenentatge més acadèmic.
2

L'educació ha de buscar l'equitat i buscar la complicitat de tots el agents implicats

El centre educatiu ha de procurar-se la complicitat de les famílies i dels serveis de la ciutat més relacionats amb el benestar de les mateixes , sobretot d'aquelles que es troben en situacions més vulnerables. Els programes que millor connecten aquests agents són els que millor garanteixen la igualtat d'oportunitats de tots els nois i noies.
3

la implicació docent: clau en la transformació dels nois i noies

L'agent principal del canvi educatiu i de la transformació de cada noi i noia, és el professorat. És important doncs la seva formació continuada , el seu reconeixement professional dins la societat i la seva implicació en la tasca del dia a dia. Cal fer possible que el professorat se senti protagonista del canvi de paradigma educatiu que estem afrontant.
Altres veus de la comunitat educativa
José Luis Quirant Navarro José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
Només s'educa des de l'estimació.
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Carles Barba Boada Carles Barba Boada
Vicepresident Fundació Catalana de...
Més enllà de l'escola, en el lleure hi ha vida educativa
Marta Masoliver Brutau Marta Masoliver Brutau
Mestra
Som un mirall
Anna Tarrés Vallespí Anna Tarrés Vallespí
Sociòloga
L’espurna ve de fora, el foc es fa a dins
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
Neus Lorenzo Galés Neus Lorenzo Galés
Cap de Serveis de Llengües...
El lideratge educatiu ha d'orientar la transformació social...

Més informació