Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep Miquel Piqué
Josep Miquel Piqué
President de la XPCAT (Xarxa de Parcs Científics i Tecnològics de Catalunya)

Sóc enginyer de telecomunicacions amb capes de direcció, emprenedoria i innovació. Presideixo la XPCAT (Xarxa de Parcs Científics i Tecnològics de Catalunya) i la Divisió Europea de la IASP (International Association of Science Parks).

Les tres coses que he après

El repte és gestionar el nostre aprenentatge permanent
1

La vida al llarg de la educació

La vida és un aprenentatge permanent. Acabats els estudis, el repte és gestionar el nostre aprenentatge permanent, tant en l'àmbit professional com en el personal. La vida ens porta a aprendre educant.

2

Capital relacional – Capital conversacional

Aprenem compartint i som en relació amb les comunitats de referència. Cuidem les relacions; siguem partícips; vetllem per pertànyer a comunitats d’interès, d'aprenentatge i de pràctica.

3

Hibridar per innovar

La innovació prové dels intercanvis interdisciplinaris, intergeneracionals, internacionals.

Qui ha après a estar en el terreny dels altres crea ponts i genera nou valor.

Altres veus de la comunitat educativa
Jordi Longás Mayayo Jordi Longás Mayayo
Professor FPCEE Blanquerna (...
L'escola ha de ser una organització positiva
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La educación no será una imposición.
Míriam Espinàs i Riera Míriam Espinàs i Riera
Mestra i ex regidora d'...
Evitar el fracàs escolar també està a les mans dels mestres, per...
Nacho Corredor Nacho Corredor
Fundador de deba-t.org
Les actituds no s'ensenyen
Francesc Colomé Montserrat Francesc Colomé Montserrat
Inspector d'educació
D’una educació que ha de canviar el mon a un mon que ha canviat...
Irma Silvia Torres Lopez Irma Silvia Torres Lopez
Mexican Teacher
The most experimented teachers must work at kindergarten.
Olga Pascual i Vallès Olga Pascual i Vallès
Mestra de primària
Cal donar veu a totes les famílies

Més informació