Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Yong Zhao
Yong Zhao
President i degà adjunt de la Facultat d’Educació de la Universitat d’Oregon

Yong Zhao és president i degà adjunt de la Facultat d’Educació de la Universitat d’Oregon, i autor de World Class Learners: Educating Creative and Entrepreneurial Students (‘Alumnes de l’aula mundial: l’educació d’estudiants creatius i emprenedors).

Les tres coses que he après

Tots els ciutadans han de desenvolupar les habilitats que els permetin viure en cultures diferents
1

Competència global

En un món superpoblat i globalitzat, tots els ciutadans han de desenvolupar la perspectiva, l’actitud, les habilitats i el coneixement que els permetin viure i treballar reeixidament en cultures diferents, interactuar harmoniosament i productiva amb gent de diferents tradicions culturals, i assumir la responsabilitat moral de protegir l’únic planeta que tenim per a les generacions futures. Amb la “mort de la distància” provocada pels avenços tecnològics i els canvis polítics, les fronteres geogràfiques i les institucions polítiques ja no separen les societats. Totes les societats i individus han esdevingut interdependents i interconnectats. Per això és tan important que els futurs ciutadans pensin globalment i tinguin la intel·ligència cultural i també la competència lingüística per treballar a cavall de les cultures.

2

Creativitat

Quan la tecnologia es fa cada cop més sofisticada i fa tasques cada cop més complexes però rutinàries, i quan una economia interconnectada globalment fa possible que tasques rutinàries es puguin subcontractar a llocs on la gent és capaç de fer la feina a un cost més baix, les nacions desenvolupades s’hauran de centrar en la creativitat dels individus. Tradicionalment a les escoles no se’ls ha encomanat la tasca de conrear intencionalment i sistemàticament la creativitat, però avui ens hem de centrar a desenvolupar la creativitat en tots els ciutadans, a fi d’aconseguir productes, serveis i solucions innovadors per satisfer les necessitats d’una societat canviada.

3

L’esperit emprenedor

L’educació tradicional s’ha orientat a preparar bons empleats, a dotar la gent amb el coneixement i les habilitats necessaris per satisfer les demandes dels llocs de treball existents i per ajudar les persones a trobar feina. Però els actuals canvis ràpids en la societat suposen un repte per a la mentalitat d’empleat. En comptes de trobar feina o de fer les feines existents, necessitarem individus que creïn feines, que aconsegueixin solucions i que inventin carreres, perquè les feines actuals són inestables davant dels canvis massius. Els emprenedors no han de ser els que iniciïn els negocis. Poden ser emprenedors socials que treballin per resoldre problemes socials com ara la injustícia social o la pobresa, o bé per protegir el medi ambient. Quan algú treballa activament per identificar i solucionar problemes sense esperar que ho faci algú altre, aquesta persona té esperit emprenedor.

Altres veus de la comunitat educativa
Montserrat Gironell Montserrat Gironell
Mestre de Cicle Inicial
Educar per a la trascendència
Marta Sadurní Brugué Marta Sadurní Brugué
Directora del Laboratori de Vincle...
El principal repte de la nova escola: desenvolupar la...
Mauro Mediavilla Bordalejo Mauro Mediavilla Bordalejo
Professor Ajudant Doctor a la...
El mestre: una peça clau
Raül Manzano Tovar Raül Manzano Tovar
Mestre
Una educació per al sentit - l’aprenentatge i la convivència-
Francesc Banyuls Llopis Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos...
Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l...
Joan Padrós Rodríguez Joan Padrós Rodríguez
President de l'Associació...
Una escola connectada
Jaume Soler Camps Jaume Soler Camps
Disseny gràfic
Model educatiu de futur

Més informació