Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Angel Castiñeira Fernandez
Angel Castiñeira Fernandez
Director del dept. de Ciències Socials a ESADE
Vaig entrar en contacte amb el món educatiu amb 3 anys d'edat i ja no l'he abandonat. He tingut responsabilitats en l'educació del lleure (monitor, director d'esplai i formador de monitors d'esplai), a l'educació secundària (catedràtic de Filosofia a diversos instituts), a l'educació universitària (ESADE-URL) i a la formació de directius (Executive Education d'ESADE). Actualment sóc professor del Dept de Ciències Socials d'ESADE, director de la Càtedra de Lideratges d'ESADE i director de l'Observatori de Valors de la Fundació Lluis Carulla. M'he dedicat també a la recerca i he publicat diversos llibres. Col·laboro en el patronat de diverses fundacions i escric en els diaris La Vanguardia, Avui i ARA.

The three things I’ve learned

1

Educar és estimar incondicionalment les persones

Implica sentir-te concernit per les vides dels altres, estar disposat a servir-los, a compartir amb ells part de la teva vida, de les teves energies, dels teus coneixements i dels teus anhels. Has d’estar disposat a introduir-te en les seves vides per millorar-les, per plantar llavors de futur, fins i tot per qüestionar-les i posar-les en crisi. En aquest sentit, educar no és omplir un got sinó provocar un incendi interior.
2

L’educació de qualitat és la via millor d’augmentar les oportunitats vitals de les persones i d’assegurar la prosperitat i la justícia social de les nacions

L’educació és integral o no és. Integra reconeixement del mèrit i accés a noves opcions de vida (cognitiva, professional, intel•lectual, ètica i espiritual). La bona educació fa compatibles excel•lència i igualtat d’oportunitats i enlaira les nacions als paràmetres més preuats de les societats avançades de referència mundial.
3

L’educació representa un esforç i compromís col•lectius

Bàsicament dels pares, també de tots els agents de la societat i finalment de l’escola. L’educació només pot reeixir quan forma part central del contracte social o del projecte compartit de tots els agents d’un país.
Other voices from the educational community
Rosa Alexandra Saltos Chacán
Docente
La educación debe ser una celebración de la vida
Montserrat Ballarín Espuña Montserrat Ballarín Espuña
Professora titular de dret...
Més concienciació social sobre el valor d'invertir en...
Roser Canals Cabau Roser Canals Cabau
professora de ciències socials i...
Les didàctiques específiques claus en la formació del professorat
Dídac Mateo González Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d...
El perill de l'excessiva confiança en la raó
José Luis Castillo Chaves José Luis Castillo Chaves
Profesor de Educación Secundaria
La inclusión no es un lujo, es una necesidad
Núria Perarnau i Soler Núria Perarnau i Soler
Bibliotecària
I les biblioteques?
Julio Fermin Gualan Tene Julio Fermin Gualan Tene
Profesor-Líder Licenciado en...
Educar para la Dignificacion de la Persona

More information