Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Assumpta Duran Oller
Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola Rural de Catalunya i co-coordinadora de l’Observatori de l’educació Rural Catalana
Sóc mestra d’escola rural des de fa més de 30 anys, membre del secretariat d’Escola Rural de Catalunya i co-coordinadora de l’Observatori de l’educació Rural Catalana.

The three things I’ve learned

1

La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents

És fonamental en el disseny de noves experiències, en el replanteig del propi treball, en la millora de les estratègies de treball col•lectives,... Per a fer escola cal, indiscutiblement, el treball en equip en el si dels centres i en un col•lectiu més ampli. Compartir experiències i acostar punts de vista resulta fonamental, tant per a millorar la pràctica docent com per a millorar com a subjectes educadors. Hem de ser-ne conscients i promoure des de les direccions dels centres totes aquelles iniciatives que ens permetin aquest treball col•laboratiu. Cal crear temps i espais dedicats única i exclusivament a aquesta tasca, sense pressions externes de l’administració per aconseguir resultats immediats i, molt menys, documents que de vegades són de dubtosa utilitat.
2

Posar el centre d’atenció de l’escola a l’aula, el treball i els processos que s’hi duen a terme

Tot i que aquestes premisses ens semblen clares molt sovint el nostre treball de mestres es centra més en els continguts, en allò que cal que els alumnes aprenguin i no dediquem prou esforç i atenció a crear contextos prou significatius on aquests continguts tinguin plenament sentit i siguin realment percebuts com a útils. Conèixer més i millor com aprenen els nois i les noies i treballar per a crear les condicions idònies perquè es dugui a terme un bon aprenentatge en el si del grup classe ha de ser una de les prioritats de l’escola d’avui i de demà.
3

Formació inicial i permanent de qualitat i a l’abast

En el dia a dia les mestres topem amb reptes que sovint no sabem afrontar per manca de recursos personals. Sembla un tòpic, el de la formació, però és real, tanmateix. En el cas de l’escola rural s’evidencia clarament la necessitat formativa ja que l’aula planteja reptes difícilment assolibles amb una formació tradicional. Encara som lluny de que les estratègies actives i participatives estiguin plenament esteses i es duguin a terme a la majoria d’aules rurals. Així com el fet de treballar situacions competencials. I no parlem ja de l’avaluació... Cal implicació i formació per a sortir de l’atzucac.
Other voices from the educational community
Juli Palou Sangrà Juli Palou Sangrà
Professor Titular Universitat...
Entorns i persones
Berta de Dios Garcia Berta de Dios Garcia
Professora d'anglès, tutora i...
La importància de les emocions
Roser Caño Valls Roser Caño Valls
Funcionària d'educació...
Fent i desfent aprèn el mestre
M Luisa Bossolasco M Luisa Bossolasco
Psicopedagoga
Que se puede enseñar la autodisciplina
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música és una eina extraordinària
Xavier Martí i Renom Xavier Martí i Renom
Director d'Innovació
El món es mou per energia i evoluciona pel coneixement
Anna Tarrés Vallespí Anna Tarrés Vallespí
Sociòloga
L’espurna ve de fora, el foc es fa a dins

More information