Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Deli Miró Miró
Deli Miró Miró
Psicopedagoga i educadora en art
Sóc mestra d’educació primària i psicopedagoga. Amb anterioritat vaig estudiar escultura i tècniques del volum a La Llotja de Barcelona. Actualment estic cursant un màster d’Educació Inclusiva a la Universitat de Lleida amb molta curiositat i motivació per prendre consciencia i comprensió del nous reptes i problemes socials de la nostra realitat complexa i canviant. La meva recerca personal està encaminada a l’apertura de pedagogies educatives basades en el pensament crític i reflexiu que obrin la ment i l’esperit a noves maneres de fer i que promoguin canvis en la nostra realitat actual. Sóc una apassionada de la metodologia de l’Aprenentatge Servei (ApS) com a eina educativa per promoure compromisos cívics en la ciutadania de millora prosocial.

The three things I’ve learned

1

AULES PER L’EDUCACIÓ DEL BÉ COMÚ

He après... que l’educació que volem per al s. XXI ha de transitar per vies d’aprenentatge que conscienciïn a les persones de la importància de construir una societat més justa i equilibrada basada en el bé comú i en la col•laboració per habitar un món on la diversitat sigui benvinguda i on cadascú pugui desenvolupar el seus talents, les seves habilitats i les seves capacitats.
2

EDUCACIÓ EN LA RESPONSABILITAT I EL COMPROMÍS SOCIAL

He après... que l’educació que volem per al s. XXI no en té prou amb ensenyar als discents coneixements per formar professionals del món productiu sinó que cerca noves possibilitats d’emprenedoria social i personal, de proximitat amb les necessitats reals de la societat oferint propostes innovadores per contribuir a la millora de la qualitat de vida de tothom i per a tothom.
3

APRENENTATGE BASAT EN EL PENSAMENT CRÍTIC

He après... que l’educació que volem per al s. XXI cerca nous paradigmes basats en un pensament crític i reflexiu, amb metodologies més obertes i participatives que ajudin a legitimar i pensar sobre el com i el perquè dels nostres actes, dels nostres pensaments, dels nostres judicis, de les nostres valoracions.
Other voices from the educational community
Melania Muñoz Castillo Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en...
Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle
Josep M. Carbó Teigeiro Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària
Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.
Miquel COMAS MOLINÉ Miquel COMAS MOLINÉ
Meteoròleg educador
Actituds
Roser Boix Tomàs Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a...
El paper de la didàctica en l’educació del futur
OLGA ROCA PUJOL OLGA ROCA PUJOL
MESTRES DE PRIMÀRIA
Amor
Libo Luna Márquez Libo Luna Márquez
Cap del servei d'educació de...
Invertir en educació és invertir en un futur millor
Mercè Mas i Ferrer Mercè Mas i Ferrer
Mestra i Pedagoga.
L'avaluació formadora, al servei de la cohesió social

More information