Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Elvira Borrell Closa
Elvira Borrell Closa
inspectora d'educació

The three things I’ve learned

1

L'avaluació és tant un procés tècnic com ètic i social

L'avaluació a nivell tècnic, s'ha de dotar d'eines rigoroses i fiables per disposar dades el més objectivades possible, alhora, a nivell ètic i social, que ha de ser transparent, justa i respectuosa amb les persones implicades.
2

L'avaluació no s'ha de percebre com una amenaça

L'avaluació percebuda com una amenaça no genera beneficis per a la institució i no és útil a les persones. L'avaluació hauria de ser una oportunitat de creixement professional per a tots els implicats. Sense informació objectivada és molt difícil saber com s'ha de millorar. L'avaluació és una eina al servei de les aspiracions de millora.
3

L'avaluació de resultats ha servir per millorar processos.

Els resultats de l'avaluació centrada en els aprenentatges de l'alumnat ha de servir per reflexionar i millorar els processos d'ensenyament, d'acord amb els recursos i tenint en compte la influència del context. Sense considerar el context i sense modificar els processos,per més recursos que hi aboquem difícilment podrem modificar els resultats.
Other voices from the educational community
Ricard Aymerich Balagueró Ricard Aymerich Balagueró
Mestre i psicòleg. Director de l...
No hi ha educació sense compromís
Mirta S. Lojo Suárez Mirta S. Lojo Suárez
Psicopedagoga. Doctora en Ciències...
La convivència en un entorn de respecte, comunicació i col•...
José Luís Muñoz Moreno José Luís Muñoz Moreno
Professor del Departament de...
La implicació dels municipis en l’educació.
Lluís Tarín Lluís Tarín
Assessor especialitzat en...
Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el...
Claudia Vallvé Claudia Vallvé
Sociòloga. Sòcia de Xarxa...
Saber és voler
Jenny Isabel Flores Flores
Prof. de educación básica
Aprender a aprender
José Luis Castillo Chaves José Luis Castillo Chaves
Profesor de Educación Secundaria
La inclusión no es un lujo, es una necesidad

More information