Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Isabel Ruiz Pérez
Isabel Ruiz Pérez
Professora de secundària
De vocació docent tardana, però ferma. Científica de cor i enamorada de les tecnologies aplicades a l'aula. Rebel contra el sistema educatiu actual.

The three things I’ve learned

1

Penso, doncs aprenc

Ensenyar a pensar, abans que ensenyar a memoritzar conceptes. Com puc resoldre un problema, si fos meu...com expresso les coses, com explico fenòmens que tinc a l'abast. Tornem a educar en base al pensament i guanyarem (sobre tot, ells).
2

El poder de la curiositat

Educar en les preguntes, més que en les respostes. Activar la curiositat dels alumnes ens anirà sempre molt bé perquè comprenguin el que els envolta. Un alumne encuriosit és capaç de moure montanyes, aprendre a fer servir tecnologia punta, escoltar varies classes seguides (sempre que es pugui moure).
3

Jo m'emociono, tú t'emociones

Les emocions com a base de l'aprenentatge. Ningú és capaç d'aprendre de manera efectiva sense motivació, i no existeix motivació sense provocar emocions. Als mestres ens fa falta comunicar l'amor pel que ensenyem. Educació emocional com a base de tot!!
Other voices from the educational community
Xavier Martínez-Celorrio Xavier Martínez-Celorrio
Professor de Sociologia de l'...
Tasques i activitats desafiants per crear aprenentatges valuosos...
hipatia angelica lopez fraga
docente
aprender a aprender
Josep Manuel Prats
President de Fapel
Objectius basats en la persona
jorge patricio pineida mena jorge patricio pineida mena
docente
la educación es un juego del aprendizaje
Pere Arcas Blanch Pere Arcas Blanch
Cap de projectes d'...
L'Educació té molt a veure amb la superació de pors
Jordi Díaz Gibson Jordi Díaz Gibson
Professor i Investigador en...
L'autoestima és la pedra filosofal de l'educació
Cristina Fumadó Casals Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de...
Cal superar les resistències a l'avaluació

More information