Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

J. Gil
J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
Vaig ser delegat i subdelegat preuniversitari i durant la universitat (carrera i primer màster no finalitzat) vaig activar-me en el moviment de joves estudiants en contra del Procés de Bolonya i a favor d'un model plural, en català, públic, sostenible i obert al món d'Universitat de i per a tothom.

The three things I’ve learned

1

L'educació formal no limita la informal

El fet d'educar no és només un procés de socialització primària sinó que es du a terme al llarg del que un necessiti o tingui capacitats per poder adquirir. Després de l'educació formal (formació continuada, LLL, etc.), cal entendre que també després del període educatiu primari (obligatori i post obligatori: fins la maduresa) hi ha (com també abans) l'educació informal. Aquesta es produeix des de l'educació en el lleure (catòlica, laica, federada, anàrquica) fins a l'escola, la família, la televisió (ens agradi o no), etc.
2

Una Universitat pública és la única garantia d'educació popular

La Universitat pública és la única que garanteix un accés universal a l'educació superior de tal forma que cap discriminació (ètnia, religió, classe, de gènere) s'interposi en el procés d'aprenentatge (i en el cas universitari també, de debat).
3

L'autoritat d'un professor es guanya

No hi ha necessitat de reforçar l'autoritat per llei dels professors en totes les fases educatives, però s'ha convertit en eslògan per part d'alguns. Ens fa oblidar que el professor que ensenya des del cor, que bivra amb el que explica, que s'interessa per actualitzar-se. Aquell que debat i interactua, sedueix, té l'autoritat més que garantida.
Other voices from the educational community
Germán Wilfrido Sánchez Valenzuela
docente de lengua y literatura en...
Enseñar para la vida
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Clàudia Turró Ortega Clàudia Turró Ortega
Psicòloga social i coach
A respectar la diferència
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula
Aina Tarabini Aina Tarabini
Professora de Sociologia de la UAB
L’abandonament escolar i l’equitat educativa
José Luis Quirant Navarro José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
L'aventura del saber
Anna Agramont Llinàs Anna Agramont Llinàs
I+D
L'educació en sí, és un projecte sense fi en constant...

More information