Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

J. Gil
J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
Vaig ser delegat i subdelegat preuniversitari i durant la universitat (carrera i primer màster no finalitzat) vaig activar-me en el moviment de joves estudiants en contra del Procés de Bolonya i a favor d'un model plural, en català, públic, sostenible i obert al món d'Universitat de i per a tothom.

The three things I’ve learned

1

L'educació formal no limita la informal

El fet d'educar no és només un procés de socialització primària sinó que es du a terme al llarg del que un necessiti o tingui capacitats per poder adquirir. Després de l'educació formal (formació continuada, LLL, etc.), cal entendre que també després del període educatiu primari (obligatori i post obligatori: fins la maduresa) hi ha (com també abans) l'educació informal. Aquesta es produeix des de l'educació en el lleure (catòlica, laica, federada, anàrquica) fins a l'escola, la família, la televisió (ens agradi o no), etc.
2

Una Universitat pública és la única garantia d'educació popular

La Universitat pública és la única que garanteix un accés universal a l'educació superior de tal forma que cap discriminació (ètnia, religió, classe, de gènere) s'interposi en el procés d'aprenentatge (i en el cas universitari també, de debat).
3

L'autoritat d'un professor es guanya

No hi ha necessitat de reforçar l'autoritat per llei dels professors en totes les fases educatives, però s'ha convertit en eslògan per part d'alguns. Ens fa oblidar que el professor que ensenya des del cor, que bivra amb el que explica, que s'interessa per actualitzar-se. Aquell que debat i interactua, sedueix, té l'autoritat més que garantida.
Other voices from the educational community
Montserrat Ballarín Espuña Montserrat Ballarín Espuña
Professora titular de dret...
Més concienciació social sobre el valor d'invertir en...
Jordi Bardají Cusó Jordi Bardají Cusó
Professor interí de secundària
Els que han de fer feina són els alumnes
JAUME BELLERA SOLÀ JAUME BELLERA SOLÀ
Professor de la Facultat d'...
Cada circumstància és un camí per recórrer
Assumpta Pla Pi Assumpta Pla Pi
Directora institut
Tal com som
Enric Garcia Torrents Enric Garcia Torrents
Investigador i empresari
El model tradicional està caducat
Josep Manuel Prats Josep Manuel Prats
President - Fapel
Confiança i somriure
Montserrat Gironell Montserrat Gironell
Mestre de Cicle Inicial
Educar per a la trascendència

More information