Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Jordi Díaz Gibson
Jordi Díaz Gibson
Professor i Investigador en ciències de l'educació
Sóc mestre i pedagog i actualment faig docència i investigació a la FPCEE Blanquerna (URL). Estic especialment compromès amb els reptes socials que afrontem avui, tals com l'accès universal a una educació i una sanitat de qualitat, així com a un treball i un habitatge dignes. Tres idees que resumeixen els meus interessos i la meva aposta personal pel canvi i la millora social són: 1. L'Educació al llarg de la vida, com a motor dirigit a l'autorealització personal, així com a la participació crítica i creativa per una societat més justa i solidària. 2. Les Xarxes Socioeducatives, com a filosofia organitzativa basada en la interconnexió i la col·laboració entre àmbits, sectors, disciplines i institucions. 3. La Innovació Social, com al compromís explícit de les empreses amb la creació de valor social i mediambiental.

The three things I’ve learned

1

L'autoestima és la pedra filosofal de l'educació

Tot el que fem i diem com a educadors ja sigui explícitament o implícita, ha d'anar dirigit a fomentar l'autoconeixement, l'acceptació i l'autoestima dels nostres alumnes. Hem de crear un clima socio-afectiu a tota l'escola basat en el respecte per la diversitat, i així dirigir aquests infants vers la millora i l'aprenentatge continu.
2

L'èxit educatiu depén de la xarxa socioeducativa

Una part important de l'èxit educatiu dependrà de la qualitat de les connexions establertes entre l'escola i el seu entorn proper, L'acolliment i la formació a les famílies, la col·laboració amb els EAPs, EAIAs, CSMIJs, casals de lleure etc. tenen un impacte significatiu en els aprenentatges dels nostres infants.
3

El lideratge educatiu ha d'estar orientat a la innovació col·laborativa

Un projecte compartit amb responsabilitats compartides, i alhora orientat al canvi i la innovació requereix un lideratge específic. No per treballar en equip ha d'haver-hi col·laboració, i no per tenir un equip que col·labora ha d'haver-hi innovació. Algunes claus: el temps i els espais dirigits a generar nous projectes, la discussió proactiva, la formació contínua i l'acció-avaluació.
Other voices from the educational community
Oscar Martínez Rivera Oscar Martínez Rivera
Professor de la Facultat Pere...
Capacitat resilient de les persones
Paulino Garcia Marin Paulino Garcia Marin
Mestre d'Educació Primaria
L'educació no hi és en els llibres, la trobem en les...
Ramon Pujades i Beneit Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre...
Pràctica reflexiva
OLGA ROCA PUJOL OLGA ROCA PUJOL
MESTRES DE PRIMÀRIA
Amor
Anna Agramont Llinàs Anna Agramont Llinàs
I+D
L'educació en sí, és un projecte sense fi en constant...
Jordi Porta Ribalta Jordi Porta Ribalta
President de la Fundació...
Voluntariat
Blai Sotos i Franco Blai Sotos i Franco
Mestre
1- SON ELS INFANTS QUI APRENEN.

More information