Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Màrius Martínez Muñoz
Màrius Martínez Muñoz
Professor titular Orientació Professional UAB

Pedagog, Doctor en Ciències de l'Educació, he estat degà de la Facultat de Ciències de l'Educació, membre del Consell Escolar de Catalunya (president de la comissió que va fer els dictàmens de l'avantprojecte i del projecte de llei d'educació de catalunya), 20 anys a la universitat, 15 anys treballant amb comunitats d'aprenentatge, col·laborant amb la FJB, l'ICE de la UAB i de la UB, el Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada del Departament de Justícia, la DIBA, el Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Recerco sobre Orientació Professional i transicions (Efectivitat i Impacte del Campus Ítaca -UAB; Avaluació del Programa Límits - Departament de Justícia; l'Orientació a Catalunya - FJB - ICE-UAB; Orientació i inserció dels joves a Catalunya - Recercaixa'2012).

The three things I’ve learned

1

L'èmfasi en l'aprenentatge

Tots els i les professionals de l'educació donem sentit a la nostra feina en la mesura que generem oportunitats d'aprenentatge. Possibilitem més i millors aprenentatges per a tothom i aprenem també en aquest procés. Només així es legitima i s'entén la nostra feina. Aquests processos són sempre interactius i multidireccionals, essencialment vehiculats a través del diàleg.
2

El poder de les xarxes

Encara que sigui un concepte que s'ha desvirtuat, segueix essent clau en la societat del coneixement. Generar coneixement i compartir-lo a través de xarxes professionals, educatives, comunitàries, territorials o virtuals empodera totes les persones. Les xarxes són una nova oportunitat per a lluitar contra l'exclusió.
3

Escriure en educació i superar la tradició oral

Les innovacions, els projectes, les idees, les aportacions cal escriure-les. Massa sovint la pressió del dia a dia dificulta que els equips, les comunitats, els centres educatius, puguin documentar allò que fan. Escriure allò que es fa, allò que es projecta és un mecanisme valuós per a no perdre pràctiques de referència, per a no perdre talent i coneixement, per fer més sostenibles els projectes i no sustentar-los en persones concretes. Aquests escrits esdevenen també relats d'allò que s'ha construit i autèntica documentació educativa que fa més transparent i sostenible la tasca educativa.
Other voices from the educational community
Mª Àngels Brescó Mendiluce Mª Àngels Brescó Mendiluce
Directora Jesuïtes Poble Sec, Col·...
Les escoles han de definir molt clarament la seva missió i cap a...
Alexandre Camacho Prats Alexandre Camacho Prats
Doctor en Pedagogía y profesor
La calidad de nuestro sistema educativo se basa en la calidad...
Santi Centelles Santi Centelles
Director pedagògic editorial...
Aprendre a escoltar
Nancy Auquilla Galán Nancy Auquilla Galán
Docente
Educación transformada
Laia Sagarra i Marín Laia Sagarra i Marín
Professora de Música a ESO i BTX i...
l'interès per millorar és bàsic
Jordi Díaz Gibson Jordi Díaz Gibson
Professor i Investigador en...
L'autoestima és la pedra filosofal de l'educació
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La educación no será una imposición.

More information