Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Marta Masoliver Brutau
Marta Masoliver Brutau
Mestra

Sóc mestra perquè sempre ho he volgut ser. M’agrada aprendre de tothom i de totes les situacions. Em preocupa com està avui en dia l’educació i les conseqüències que pot tenir en la societat del futur.

The three things I’ve learned

1

Som un mirall

Ja podem omplir als nostres alumnes amb molts continguts i conceptes però el que realment importa és qui som nosaltres com a persones. A través de l’empatia, l’amor, la confiança, el respecte, ... hem d’ajudar als nostres alumnes a treure el millor d’ells mateixos i a ser millors persones cada dia. Per això calen mestres inquiets, investigadors, crítics, compromesos, solidaris, respectuosos, ..., i formats per a poder transmetre-ho als alumnes, i que aquests es puguin emmirallar amb nosaltres. A good teacher inspire hope, ignite the imagination, and instill a love of learning. Brad Henry
2

Aprofitem-nos de la tecnologia

Hem de ser pràctics. La tecnologia està present sempre, perquè no a l’escola? Podem treure molts beneficis i a més a més també podem ensenyar als nostres alumnes les seves limitacions. Hem d’ensenyar als nostres alumnes a fer-ne un bon ús i per fer-ho els hem d’acompanyar tot utilitzant-la amb ells a l’aula. No prohibim, utilitzant-lo els donem estratègies per fer-ne un bon ús, positiu, crític i responsable.
3

Hem d'estar oberts

Un mestre ha d’estar obert, no podem ser persones obtuses. Els nostres alumnes tenen inquietuds diferents a les que tenien els alumnes de fa 20 anys. L’escola ha d’evolucionar, s’ha d’adaptar als canvis, no pot anar darrera d’ells. La frase és que sempre ho hem fet així quantes vegades l’hem sentit a una escola?; no vol dir que tot el que és antic no funciona, però si que cal veure si és motivador pels nostres alumnes, si els interessa o bé si hi ha altres maneres de fer el mateix més creatives. No tot el que és antic és dolent ni tot el que és nou és bo, el que si que cal és, com a mestre, saber els punts forts de cada un i utilitzar-los en conseqüència, no ens podem tancar en banda, hem de seguir aprenent dels nostres alumnes , de la societat i de totes les persones o situacions.
Other voices from the educational community
hipatia angelica lopez fraga
docente
aprender a aprender
Xavier Chavarria Navarro Xavier Chavarria Navarro
Inspector en cap a Barcelona Ciutat
L'efecte centre existeix
Carme Carbonell Serrat Carme Carbonell Serrat
mestra de l'Escola La Sínia...
Tots els infants poden aprendre si l'escola s’ha...
Jaume Soler Camps Jaume Soler Camps
Disseny gràfic
Model educatiu de futur
Elvira Borrell Closa Elvira Borrell Closa
inspectora d'educació
L'avaluació és tant un procés tècnic com ètic i social
Manuela Moledo Nores Manuela Moledo Nores
Mestra d'Anglès. Logopeda
COMPARTIR
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció

More information