Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Mercè Mas i Ferrer
Mercè Mas i Ferrer
Mestra i Pedagoga.

Sóc mestra i pedagoga i formo part de diferents grups de formació en l’ àmbit de la didàctica de les ciències i la competència comunicativa que combino amb la formació de docents en avaluació formativa i la seva aplicació a l’aula. Sóc membre de Rosa Sensat.

The three things I’ve learned

1

L'avaluació formadora, al servei de la cohesió social

L´avaluació formadora, aquella que implica als alumnes a participar en la definició i revisió dels criteris, hauria de ser l’objectiu de tot sistema educatiu que creu fermament en una societat democràtica autèntica, perquè la necessitat d’establir arguments per avaluar, ens porta a desenvolupar l’autonomia dels nens i nenes dins d`estratègies de treball cooperatiu que suposen dinàmiques de relacions més complexes, enriquidores, i afavoridores de la cohesió social.
2

L’avaluació per a l’excel•lència és l’avaluació per a l'equitat.

No tots som iguals, però sí que hem de voler tractar, tothom, igual de bé, i això és reivindicar la cultura de l’esforç. L’esforç entès com la presa de consciència personal d'allò assolit i d'allò que queda per fer; l’esforç entès com a presa de decisions per assolir l’ èxit en els objectius projectats, que ens impulsi a continuar avançant. Per donar-hi resposta, ens cal refer més encara, les estructures temporals i espacials, i els recursos humans i materials, també més enllà de les parets de l’escola; per assegurar que aquesta personalització del procés d’ensenyament-aprenentatge, en la que l'avaluació formadora n'hauria de ser el motor, pugui convertir aquest esforç en ganes d'aprendre al llarg de la vida.
3

La confiança en la persona ha de ser a la base del clima d’aula.

La confiança cal donar-la d’entrada, i mantenir-la amb un tempo viscut a partir del diàleg, el contrast de parers, la reinterpretació dels missatges….,. La confiança a la classe, ens permet compartir responsabilitats i expressar l’error, tant malentès, davant d’un mateix i dels altres; tractant-lo com a oportunitat per a l’esforç i l’avenç cap a l’èxit personal.
Other voices from the educational community
Marta Casas Castañé Marta Casas Castañé
Antropòloga, especialitzada en...
Tothom té cabuda a l'aula
Imma Palahí Pibernat Imma Palahí Pibernat
Mestra d'educació infantil i...
El grup: conèixer i respectar
Montserrat del Pozo Montserrat del Pozo
Directora del Col•legi Montserrat...
Que tots posseïm les Intel•ligències Múltiples i que, per tant,...
Josep Manuel Prats
President de Fapel
Objectius basats en la persona
Xavier Melgarejo Xavier Melgarejo
Psicòleg escolar i professor
L’escola ha de ser un espai de llibertat i d’afecte
Óscar Boluda Ivars Óscar Boluda Ivars
Profesor de FP y Coordinador TIC
Afectos
Pedro de Haro Pedro de Haro
Director gerent Associació de...
Les colònies, escoles de convivència

More information