Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Montse Riera Torrecillas
Montse Riera Torrecillas
Pedagoga
http://montserieratorrecillas.plisweb.com

The three things I’ve learned

1

Són més importants els procediments que els continguts

En l’actual món global on la informació es constant i fluida, on aquesta informació la trobem per tot arreu i la podem contrastar fàcilment, els continguts (entesos com aquells conceptes imprescindibles que s’han d’aprendre en cada matèria) han d’evolucionar per transformar-se en “excuses” que facilitin l’aprenentatge dels nens i nenes, dels nois i noies cap a l’adquisició de procediments, estratègies, habilitats, competències (digueu-li com vulgueu) que els facin bones persones. Treballar des de la basant dels procediments ofereix un ventall de possibilitats que poden arribar a transformar els alumnes, els docents, els centres i fins i tot les administracions educatives
2

La importància d’un bon equip

Més enllà dels recursos materials, dels espais, de la tecnologia... fins i tot del pressupost, és indispensable un bon equip de persones perquè un centre funcioni amb qualitat. És més important un bon equip, que no el fet de tenir en un centre grans professionals de manera aïllada o que treballin individualment. Sense aquest equip no podran realitzar ni realitzar-se amb una bona tasca docent. I sense un bon equip el centre estarà mancat d’allò més necessari per a que rutlli adequadament: persones cohesionades que comparteixen una ideologia, uns objectius i una metodologia pedagògica concreta i sòlida.
3

L’escola dóna oportunitats a tothom

Malgrat tot allò que es pot millorar de l’educació i les seves repercussions, penso que és important ser conscients del caràcter homogeneïtzador i igualador que fa l’escola. I crec que aquests dos conceptes s’han de llegir entenent el benefici que poden arribar a fer. Hi ha alumnes que només viuran determinades experiències o tindran accés a determinats continguts, activitats o fins i tot rebran afectivitat dins de l’escola, dins d’una aula, amb la interacció amb els companys i amb l’acompanyament d’un mestre.
Other voices from the educational community
Jaume Soler Camps Jaume Soler Camps
Disseny gràfic
Model educatiu de futur
Assumpta Pla Pi Assumpta Pla Pi
Directora institut
Tal com som
Miquel COMAS MOLINÉ Miquel COMAS MOLINÉ
Meteoròleg educador
Actituds
Jaume Centelles Jaume Centelles
Mestre de primària a l’escola Sant...
Fórmules de col•laboració entre l’escola i les famílies
Josep Bargalló Valls Josep Bargalló Valls
Formador. Institut de Ciències de...
Aprendre a aprendre
Victòria Oliu Subiranas Victòria Oliu Subiranas
Professora de matemàtiques a ESO i...
Preguntar i escoltar a l'alumnat
Ramon Burgués i Salse Ramon Burgués i Salse
Regidor d'Educació de l'...
Obrir les portes de les escoles i de les aules a les famílies...

More information