Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Noemí Sas Castilleja
Noemí Sas Castilleja
Gestora cultural.
Sóc historiadora de l'art, he treballat en projectes culturals a diferents països, en moltes ocasions relacionats directa o indirectament amb l'educació. Coordino el projecte "Filmoteca per a les escoles" de la Filmoteca de Catalunya des del seu naixement, per tal de difondre la cultura cinematogràfica entre el públic escolar http://www.filmoteca.cat/web/serveis-educatius/filmoteca-per-a-les-escoles

The three things I’ve learned

1

DIWO també (i sobretot en) educació

El model del "do it yourself", tan de moda darrerament en tots els àmbits, ja fa un temps que ha evolucionat cap al "do it with others": "fes-ho juntament amb els altres". En altres paraules: l'aprenentatge experiencial, autònom i col.laboratiu és molt més efectiu que el traspàs unidireccional d'informació. Cal buscar estratègies per aplicar-lo en tots els àmbits de l'educació, siguem facilitadors de processos d'aprenentatge, no transmissors d'informació.
2

Provocant: crear contextos favorables a l'aprenentatge actiu

Posar en valor la capacitat de descobriment generant un espai lúdic i de confiança; qüestionar allò establert per a facilitar l'aprenentatge autònom; trencar formats tradicionals; sorprendre i interpel.lar per posar en valor totes les opinions; integrar el coneixement previ del grup; acollir allò inesperat per encetar una altra via de diàleg. En definitiva, crear contextos "provocadors" per a fer sorgir el coneixement. Aprendre com a repte.
3

Cap a un procés d'aprenentatge "open-source"

Es poden tenir idees molt bones, però no tenir en compte el context on s'aplicaran, les característiques de l'entorn i, sobretot, les resistències psicològiques al projecte, poden convertir-les fàcilment en intents fallits. Plantejar l'aprenentatge com un procés continu de millora en diversos passos (planificar, aterrar les idees, provar, avaluar i millorar l'experiència) i fer-ho en col.laboració amb totes les parts implicades i en totes les fases del procés, és el repte veritable.
Other voices from the educational community
DOLORS HERRERA BARROSO DOLORS HERRERA BARROSO
TÈCNICA D'ORIENTACIO...
La persona del docent és vital.
Fabian Mohedano Fabian Mohedano
Treballòleg i promotor de la...
Caràcter i intel·ligència
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música es una herramienta extraordinaria
Rafael Ruiz de Gauna Torres Rafael Ruiz de Gauna Torres
Director de Relacions...
El lleure educatiu afavoreix la igualtat d'oportunitats...
Francesc Vilà Francesc Vilà
Director Sociosanitari
Que l’escola és un lloc privilegiat per escatir la oportunitat d...
Marite Guevara Torres Marite Guevara Torres
Directora Fundació Ersília
Motiva amb històries
Sarai Samper Sierra Sarai Samper Sierra
Sociòloga
Els infants aprenen més fàcilment que els adults. Un mite a...

More information