Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Rafael Ruiz de Gauna Torres
Rafael Ruiz de Gauna Torres
Director de Relacions Institucionals i Formació - Estudis Fundació Pere Tarrés

Sóc llicènciat en Biologia, PMD per ESADE. Monitor i director d'activitats de lleure infantil i juvenil , i diplomat en amimació sociocultural. Crec en el potencial de l'educació, i especialment en el lleure i l'acció social, per al creixement de les persones i per a la transformació social. Intento contribuir al desenvolupament comunitari, i a l'enfortiment de la iniciativa social amb la meva participació a moltes organitzacions de segon i tercer nivell.

 

The three things I’ve learned

1

El lleure educatiu afavoreix la igualtat d'oportunitats dels infants

En un moment d'increment de les desigualtats socials, és imprescindible repensar els nostres sistemes de benestar per a garantir la igualtat d'oportunitats de la infància, a fi que el seu naixement no condicioni inexorablement la seva vida. En aquest sentit, tot i les dificultats del món escolar i del compromís de molts mestres, és imprescindible potenciar l'accessibilitat als espais de lleure, per a afavorir el desenvolupament dels nois i noies. Es fora de l'aula on hi ha important inequitats, com ara les tic, els idiomes, el reforç escolar, o el desenvolupament de competències clau per a la vida personal i professional. Per això cal potenciar l'educació no formal, un espai privilegiat de relacions interpersonals, de capacitació en capacitats com el treball en equip, la iniciativa, la responsabilitat, ...
2

L'afecte és clau en l'educació

Certament l'educació té una part de tecnologia, de metodologia per a poder atendre i fer crèixer les persones. Ara bé, més enllà d'uns certs coneixements bàsics, és determinant l'afecte i l'exemplaritat dels educadors envers els infants. A la nostra trajectòria vital recordem aquells mestres, que amb passió, testimoni, i coherència ens han fet arribar la confiança, la tendresa i la convicció en les nostres capacitats, I no només de paraula, sinó amb signes d'afecte, amb expressions ben vives.
3

La comunitat i l'entorn eduquen

No som éssers aillats, Vivim en societat i en un entorn que ens limita i ens possibilitat. Aquesta va ser una de les intucions dels moviments pedagògics, i de les primeres colònies. Aporfitar un entorn diferent per a potenciar els infants. les escoles no poden ser centres desvinculats de l'entorn, han de ser agents de canvi i de lligam amb la comunitat. I han de poder treballar l'entorn diferent i canviant per a potenciar l'educació.
Other voices from the educational community
Ramon Farré Roure Ramon Farré Roure
Professor i delegat del Govern a...
Dependrà de l’etapa educativa. Els recursos públics s’han d’...
Ramon Benet Franch Ramon Benet Franch
Professor de FP
Una certa dosis d’inseguretat és bàsica per ser un bon professor
hipatia angelica lopez fraga
docente
aprender a aprender
Tura Badosa Moret Tura Badosa Moret
Professora d'Història....
L’escola com a lloc de convivència i creixement
Santi Centelles Santi Centelles
Director pedagògic editorial...
Aprendre a escoltar
MARTA ANGERRI FEU MARTA ANGERRI FEU
SECRETÀRIA GENERAL DEL CERCLE D...
L'autonomia dels centres
Albert Carreño Pio Albert Carreño Pio
Mestre d'educació física /...
La importància de raonar i opinar

More information