Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Ramon Pujades i Beneit
Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre del patronat de la Fundació Tourette

Professor de secundària, expert en pedagogia sobre la Síndrome de Tourette i membre del patronat i comité executiu de la Fundació Tourette.

The three things I’ve learned

1

Pràctica reflexiva

Més enllà de la formació inicial i potser de la permanent, és important que les persones que formen un equip educatiu s'aturin periòdicament i facin una reflexió sobre els problemes, dificultats, èxits... que es troben en el dia a dia de la feina. Sovint les urgències de la feina diària no ens deixen temps per reflexionar conjuntament i anar eleborant una pràctica educativa adequada al context de l'escola, el barri i les famílies.

2

Aprenentatge del professorat

Vaig començar a fer de professor sense gaires coneixements de pedagia. No sóc una excepció, penso. He après una mica estant obert a les exigències del món educatiu. La meva formació ha consistit, més enllà de cursets i conferències - també gràcies a elles -, a observar el que passava a l'alumnat com a persones, no només com a estudiants.

3

Alegria de viure

Crec que prestem una atenció gairebé exclusiva als resultats acadèmics del nostre alumnat. I això, en la seva justa mida, és bo. Però deixem de costat anar educant-lo en el fet que la vida és un regal fantàstic i que cal viure-la amb joia i que els mateixos alumnes ens ensenyen coses sobre això. De vegades els amarguem una mica la vida, oi? Només cal veure de quina manera celebren el començament de curs retrobant-se amb amics i companys. L'educació emocional és prioritària. A Finlàndia tenen molt bons resultats acadèmics, però també hi ha un alt índex de suïcidis juvenils...

Other voices from the educational community
Magda Minguet Magda Minguet
Professora secundària
Que els que ens dediquem a ensenyar no podem parar d’aprendre
Daniel Cassany Daniel Cassany
Docent i investigador
Més aprenentatge i menys ensenyament
Joan Canimas Brugué Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada...
De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació
Joan Rué Domingo Joan Rué Domingo
Professor Universitat Autònoma
Avaluació
Carles Barba Boada Carles Barba Boada
Vicepresident Fundació Catalana de...
Més enllà de l'escola, en el lleure hi ha vida educativa
MÓNICA MOYA LÓPEZ MÓNICA MOYA LÓPEZ
Pedagoga, autora i tutora de...
Aprovar no és aprendre
Jordi Longás Mayayo Jordi Longás Mayayo
Professor FPCEE Blanquerna (...
L'escola ha de ser una organització positiva

More information