Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Albert Carreño Pio
Albert Carreño Pio
Mestre d'educació física / tutor de primària
Sóc mestre d'educació física, però tot i així, les meves experiències com a tutor d'un grup de primària han estat més enriquidores i gratificants, que no pas les de ser un especialista, on coneixes a tots els alumnes per sobre, però a ningú en el fons. Un bon any, vaig anar a parar a una escola de nova creació, estrenàvem escola i tot, i va ser on va començar el meu canvi profund dins de l'educació, això m'ha portat a fer una bona immersió en tots aquests nous enfocaments educatius que m'apassionen degut a la seva evidència funcional i actual, i em motiva haver de transmetre aquestes idees als meus companys mestres i pares dels alumnes, que sovint ignoren i qüestionen, però que amb el temps, acaben rendint-se davant la evidència dels teus raonaments i mètodes.

Las 3 cosas que he aprendido

1

La importància de raonar i opinar

Molts cops la veritat no és una única i absoluta. M'agrada que a partir de les meves preguntes, els alumnes em donin una resposta (encertada o no) acompanyada del seu raonament, i com d'aquí, poden sortir altres companys amb d'altres punts de vista i estratègies per resoldres-les. A partir de tots els raonaments observem de la complexitat de la realitat i el respecte cap a altres punts de vista. " No digas - NO - Pregunta -PORQUE-" (Paul Richard Halmos)
2

Planifico, faig i valoro

És important que davant de qualsevol problema (activitat) a resoldre, hem de dotar als alumnes d'una sèrie d'habilitats per comprendre la situació plantejada i planificar-se com afrontar-la, tot seguit, fer servir les estratègies pròpies que cadascú té adquirides per intentar resoldre'l, i un cop realitzat, és molt important valorar allò que s'ha fet, per aprendre del resultat obtingut, i transformar els errors (l'avaluació) en part fonamental de l'aprenentatge. Hem de dotar de recursos als nostres alumnes perquè siguin capaços d'autoavaluar-se partint d'uns criteris fixes, fàcils d'identificar i compartits amb el grup.
3

Aprendre partint de les potencialitats

Diversitat, intel.ligències múltiples, escola inclusiva... res més enllà, que respectar a cadascú com és, i no treballar als alumnes des de les seves mancances i dificultats, i sí fer-ho a partir d'allò que més bé se'ls hi dona, treient i reforçant les seves potencialitats. El treball cooperatiu és una bona eina, on cada membre del grup assumeix el rol on més pugui aportar a la resta.
Otras voces de la comunidad educativa
Víctor Ranera i Martín Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'...
Aprendre a aprendre és aprendre aprenent
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Raquel Moreno Raquel Moreno
Consultora de D-CAS
L’escola de la vida
Pilar Gómez-Nicolau Vallmitjana
Directora d'E. Infantil...
Ensenyar no és = a aprendre...
Alexandre Camacho Prats Alexandre Camacho Prats
Doctor en Pedagogía y profesor
La calidad de nuestro sistema educativo se basa en la calidad...
Júlia Masip Serra Júlia Masip Serra
Psicòloga de Serveis Socials....
Importància de la transmissió/herència familiar
Ligia Pozo López Ligia Pozo López
Docente/Lic. Educación General...
Descubre tus dones

Más información