Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Albert Carreño Pio
Albert Carreño Pio
Mestre d'educació física / tutor de primària
Sóc mestre d'educació física, però tot i així, les meves experiències com a tutor d'un grup de primària han estat més enriquidores i gratificants, que no pas les de ser un especialista, on coneixes a tots els alumnes per sobre, però a ningú en el fons. Un bon any, vaig anar a parar a una escola de nova creació, estrenàvem escola i tot, i va ser on va començar el meu canvi profund dins de l'educació, això m'ha portat a fer una bona immersió en tots aquests nous enfocaments educatius que m'apassionen degut a la seva evidència funcional i actual, i em motiva haver de transmetre aquestes idees als meus companys mestres i pares dels alumnes, que sovint ignoren i qüestionen, però que amb el temps, acaben rendint-se davant la evidència dels teus raonaments i mètodes.

Las 3 cosas que he aprendido

1

La importància de raonar i opinar

Molts cops la veritat no és una única i absoluta. M'agrada que a partir de les meves preguntes, els alumnes em donin una resposta (encertada o no) acompanyada del seu raonament, i com d'aquí, poden sortir altres companys amb d'altres punts de vista i estratègies per resoldres-les. A partir de tots els raonaments observem de la complexitat de la realitat i el respecte cap a altres punts de vista. " No digas - NO - Pregunta -PORQUE-" (Paul Richard Halmos)
2

Planifico, faig i valoro

És important que davant de qualsevol problema (activitat) a resoldre, hem de dotar als alumnes d'una sèrie d'habilitats per comprendre la situació plantejada i planificar-se com afrontar-la, tot seguit, fer servir les estratègies pròpies que cadascú té adquirides per intentar resoldre'l, i un cop realitzat, és molt important valorar allò que s'ha fet, per aprendre del resultat obtingut, i transformar els errors (l'avaluació) en part fonamental de l'aprenentatge. Hem de dotar de recursos als nostres alumnes perquè siguin capaços d'autoavaluar-se partint d'uns criteris fixes, fàcils d'identificar i compartits amb el grup.
3

Aprendre partint de les potencialitats

Diversitat, intel.ligències múltiples, escola inclusiva... res més enllà, que respectar a cadascú com és, i no treballar als alumnes des de les seves mancances i dificultats, i sí fer-ho a partir d'allò que més bé se'ls hi dona, treient i reforçant les seves potencialitats. El treball cooperatiu és una bona eina, on cada membre del grup assumeix el rol on més pugui aportar a la resta.
Otras voces de la comunidad educativa
Cristina Gutiérrez Lestón Cristina Gutiérrez Lestón
codirectora de La Granja Escola de...
Els nens són l'essencia de l'humanitat
Mònica Coll Llastarri Mònica Coll Llastarri
Infermera
PARTICIPACIÓ ACTIVA
Anna Forés Miravalles Anna Forés Miravalles
Professora Universitària
Ensenyar és aprendre dues vegades
Amaia Clemente Amaia Clemente
AMPA Dolors Monserdà Santapau
Dedicació
Xavier Martí i Renom Xavier Martí i Renom
Director d'Innovació
El món es mou per energia i evoluciona pel coneixement
Jordi Bardají Cusó Jordi Bardají Cusó
Professor interí de secundària
Els que han de fer feina són els alumnes
Marta Casas Castañé Marta Casas Castañé
Antropòloga, especialitzada en...
Tothom té cabuda a l'aula

Más información