Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Anna Agramont Llinàs
Anna Agramont Llinàs
I+D
He donat classes fa molt de temps i soc mare de dues filles amb dislèxia i TDA a qui l'escola no acaba de donar, encara, cap resposta gaire útil. Hem re-inventat la forma d'estudiar a casa: amb jeroglífics,. i sistemes alternatius, molt més intuïtius. Per poder ser més útil, he seguit cursos de trastorns d'aprenentatge, intel·ligències múltiples,... descobrint una veritable vocació que m'ha portat a redactar unes bases que podrien servir per què els mestres puguin ser més inclusius. És molt urgent, iniciar el canvi educatiu. Els alumnes creixent molt de pressa i s'estan perdent generacions, esperant aquesta transformació. Compteu amb les famílies: ningú més motivat i alhora també molt dolgudes quan es topen amb sistemes poc eficaços.

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'educació en sí, és un projecte sense fi en constant adaptació.

Encoratjo a les escoles a provar i experimentar per tal de detectar arees de millora. S'ha d'anar incorporant tot allò que serveix i abandonant les pràctiques que no donen resultats. Modificar el sistema d'avaluació i adaptar els continguts a cada classe i cada curs. Observar i aprendre molt de l'alumnat. Són ells amb els resultats qui validaran el nou sistema. Un sistema sempre canviant .
2

Només retenim el que ens motiva, cerquem l'atractiu de cada contingut

Per un aprenentatge dinàmic. No hi ha res més avorrit que assolir coneixements, asseguts, quiets, en silenci. L'escola d'un monòleg,... A la classe hi ha d'haver provocació, intervenció, posada en comú d'e idees,... S'ha de fer servir la intuïció, per saber què interessa més a cada grup, com organitzar les feines com mantenir el pensament actiu i creatiu.
3

Escoltem els alumnes per no perdre l'esperit innovador

Amb els anys aprenem a ser útils. Quan creiem ser-ho, és per què no contemplem cap opció que anticipem no serà coherent o adequada. En això, ens perdem tota la innovació. Aquesta, es regeix en llibertat i sense limitacions. En arribar a l'escola, els alumnes venen amb l'espontaneïtat i la curiositat que necessita la innovació. És el sistema tradicional qui les va reprimint, i poc a poc perdem la creativitat en educació.
Otras voces de la comunidad educativa
Nancy del Carmen Lomas Reyes Nancy del Carmen Lomas Reyes
Docente
Crear escuelas que preparen para el futuro
Jordi Puig Voltas Jordi Puig Voltas
Professor de la UB i de la UIC....
L'èsser humà neix per ser educat i per aprendre al llarg de...
David Vilalta Murillo David Vilalta Murillo
Mestre. Formador a l'ICE de...
Aprenentatge i humilitat es donen la mà
Encarna Molina Hita Encarna Molina Hita
Mestra i psicopedagoga jubilada
El treball en equip ens enriqueix
Josep Ramon Torres Baldoví Josep Ramon Torres Baldoví
Mestre jubilat
Amor
Josep M. Vilalta Verdú Josep M. Vilalta Verdú
Secretari Executiu, Associació...
La formació al llarg de la vida
Sarai Samper Sierra Sarai Samper Sierra
Sociòloga
Els infants aprenen més fàcilment que els adults. Un mite a...

Más información