Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Carme Hernández Escolano
Carme Hernández Escolano
Pedagoga del Centre per a la Qualitat i la Innovació Docent de la Universitat Pompeu Fabra

Educació especial, educació obligatòria, formació professional, formació a mida, educació superior: cada repte professional, una oportunitat per a aprendre i copsar el valor de cada una. 


A través de l’experiència docent, la consultoria formativa, l’assessorament educatiu i la recerca en l’àmbit de l’aprenentatge, l’ensenyament i l'avaluació de les competències, he  descobert la importància d’identificar la influència de les idees prèvies i les atribucions en l’aprenentatge i l’ensenyament, i a prendre consciència dels factors subjectius en avaluar com a estratègia per a la millora de la qualitat educativa; però sobre tot  a valorar la capacitat de canvi i transformació de qui aprèn. 

 

Apassionant la transformació que viu l’educació superior, malgrat la complexitat del moment.

Las 3 cosas que he aprendido

1

La importància d’educar el conjunt de les dimensions de la persona

Atendre qui aprèn des de la globalitat i fomentar el desenvolupament de les seves potencialitats des d’una perspectiva personalitzadora i social; copsant el seu interès i curiositat pel que l’envolta, també divers, amb perspectiva reflexiva i crítica. Posar el protagonisme del procés d’aprenentatge en l’aprenent i l’accent en la qualitat de l’activitat docent, coordinada, conscient de la diversitat de necessitats i estils d’aprenentatge, que es planteja de manera flexible, progressiva i interrelacionada a partir de centres d’interès des dels que ajuda a dotar de significat. Un desenvolupament competencial més global fa la persona més capaç d’entendre i abordar un entorn també global, més preparada per afrontar els reptes, amb més recursos per afrontar i superar-los de manera sostenible.
2

Invertir en l’educació, és una responsabilitat des del present per a construir futur

Un entorn que valora l’educació i n'hi dedica recursos, esforços, temps, inverteix en el seu futur. Fomenta contextos d’aprenentatge que guien i ajuden a créixer les persones i faciliten el retorn a la societat. L’estímul de la creativitat, la innovació, la superació de reptes, la compensació de desigualtats de partida, és alhora un mitjà per a impulsar societats creatives, innovadores, on l’aprenentatge es dota de significat i es posa al servei de les persones.
3

Per aprendre cal un context i un temps, on avaluar és una estratègia per a la millora

Ajudar l’alumnat a aprendre amb reptes adequats per a assolir noves competències i desenvolupar aquelles que ha encetat. Activitats per a construir i consolidar el procés d’aprenentatge, assimilat i integrat progressivament, amb un model d’avaluació sensible i al servei de l'aprendre. Guiatge docent, pas a pas, amb les eines pedagògiques més adients en cada moment i amb un horitzó i projecte comú. Allà on hi ha espai per a l’aprenentatge, més enllà de l’avaluació i la qualificació, l’activitat pren sentit per si mateixa. L’avaluació orientada a la millora facilita indicadors d’avanç competencial i ajuda a millorar l’entorn i sistema que la duu terme.
Otras voces de la comunidad educativa
Nancy del Carmen Lomas Reyes Nancy del Carmen Lomas Reyes
Docente
Crear escuelas que preparen para el futuro
Josep M. Carbó Teigeiro Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària
Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Blai Sotos i Franco Blai Sotos i Franco
Mestre
1- SON ELS INFANTS QUI APRENEN.
FANNY AUQUILLA PACURUCU FANNY AUQUILLA PACURUCU
PSICÓLOGA CLÍNICA
LA EDUCACIÓN ES DIVERTIDA
Immaculada Armadans Immaculada Armadans
Professora Agregada Departament...
L'educació ha de servir per gaudir de la vida i la...
Josep Maria Jarque Jutglar Josep Maria Jarque Jutglar
Aprenent de mestre
Els llibres que duc sota el braç

Más información