Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Carme Hernández Escolano
Carme Hernández Escolano
Pedagoga del Centre per a la Qualitat i la Innovació Docent de la Universitat Pompeu Fabra

Educació especial, educació obligatòria, formació professional, formació a mida, educació superior: cada repte professional, una oportunitat per a aprendre i copsar el valor de cada una. 


A través de l’experiència docent, la consultoria formativa, l’assessorament educatiu i la recerca en l’àmbit de l’aprenentatge, l’ensenyament i l'avaluació de les competències, he  descobert la importància d’identificar la influència de les idees prèvies i les atribucions en l’aprenentatge i l’ensenyament, i a prendre consciència dels factors subjectius en avaluar com a estratègia per a la millora de la qualitat educativa; però sobre tot  a valorar la capacitat de canvi i transformació de qui aprèn. 

 

Apassionant la transformació que viu l’educació superior, malgrat la complexitat del moment.

Las 3 cosas que he aprendido

1

La importància d’educar el conjunt de les dimensions de la persona

Atendre qui aprèn des de la globalitat i fomentar el desenvolupament de les seves potencialitats des d’una perspectiva personalitzadora i social; copsant el seu interès i curiositat pel que l’envolta, també divers, amb perspectiva reflexiva i crítica. Posar el protagonisme del procés d’aprenentatge en l’aprenent i l’accent en la qualitat de l’activitat docent, coordinada, conscient de la diversitat de necessitats i estils d’aprenentatge, que es planteja de manera flexible, progressiva i interrelacionada a partir de centres d’interès des dels que ajuda a dotar de significat. Un desenvolupament competencial més global fa la persona més capaç d’entendre i abordar un entorn també global, més preparada per afrontar els reptes, amb més recursos per afrontar i superar-los de manera sostenible.
2

Invertir en l’educació, és una responsabilitat des del present per a construir futur

Un entorn que valora l’educació i n'hi dedica recursos, esforços, temps, inverteix en el seu futur. Fomenta contextos d’aprenentatge que guien i ajuden a créixer les persones i faciliten el retorn a la societat. L’estímul de la creativitat, la innovació, la superació de reptes, la compensació de desigualtats de partida, és alhora un mitjà per a impulsar societats creatives, innovadores, on l’aprenentatge es dota de significat i es posa al servei de les persones.
3

Per aprendre cal un context i un temps, on avaluar és una estratègia per a la millora

Ajudar l’alumnat a aprendre amb reptes adequats per a assolir noves competències i desenvolupar aquelles que ha encetat. Activitats per a construir i consolidar el procés d’aprenentatge, assimilat i integrat progressivament, amb un model d’avaluació sensible i al servei de l'aprendre. Guiatge docent, pas a pas, amb les eines pedagògiques més adients en cada moment i amb un horitzó i projecte comú. Allà on hi ha espai per a l’aprenentatge, més enllà de l’avaluació i la qualificació, l’activitat pren sentit per si mateixa. L’avaluació orientada a la millora facilita indicadors d’avanç competencial i ajuda a millorar l’entorn i sistema que la duu terme.
Otras voces de la comunidad educativa
Joan Llisterri Homs Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Cada alumne és un món
Cristina Ramírez Roa Cristina Ramírez Roa
Professora de la Universitat de...
Enseñar implica comprensión, dedicación y aprendizaje continuos
Olga Pascual i Vallès Olga Pascual i Vallès
Mestra de primària
Cal donar veu a totes les famílies
Josep M. Vilalta Verdú Josep M. Vilalta Verdú
Secretari Executiu, Associació...
La formació al llarg de la vida
Anna Forés Miravalles Anna Forés Miravalles
Professora Universitària
Ensenyar és aprendre dues vegades
Lluís Vallvé Cordomí Lluís Vallvé Cordomí
Mestre i responsable Programes de...
He après a esperar
Josep Castillo Josep Castillo
professor i tutor de secundària i...
L'escola que no canvia el món el reprodueix i el justifica

Más información