Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
DOLORS HERRERA BARROSO
DOLORS HERRERA BARROSO
TÈCNICA D'ORIENTACIO PROFESSIONAL

Sóc  una dona  de de 51 anys, que va fer la seva  formació secundària i universitària nocturna ja que ho  combinanava  amb treballar una joranda de  8 hores, això ha donat molta  riquessa  a la meva forma d'aprendre... crec que combinar  les dualitats, com quan estudies i treballes, o món adult-món estudiantil.. crec que és molt interessant.

Actualment  tinc una filla de 8 anys escolaritzada  en un escola novella, on parteixen  d'un model d'ensenyament pro-actiu, on l'aprenentatge és el fruit  de l'experiència vivencial, i on els nois/es  es qüestionen  el perquè  de tot plegat... És una mica cansat  com a mare.. ja que  les seves aànsies  de saber són inagotables,  però crec que s'esta forjant una  bona  actitud  davant  dels aprenentatges potenciant  una  gran  eina ... la de pensar...i gaudir...

 

Las 3 cosas que he aprendido

1

La persona del docent és vital.

En les eleccions que he fet a nivell d'estudis han influït molt els professors que he tingut.. i han tingut un efecte en el meu desenvolupament com a persona molt més enllà de la matèria que m'impartien...
2

L'educació que ens transmeten hem de ser capaços de poder-la integrar en el nostre dia a dia

Poder connectar el que s'apren amb el entorn més inmediat en el que vivim crec que ajuda molt a l'aprenentatge... com ho esta fent la meva filla.. apren les figures geomètriques (com una pinàmide) observant la taulada d'una casa... o les sumes i restes .. anant a comprar...
3

Hem de ser conscients de que eduquem amb valors

Una persona que és docent no pot transmetre els valors, sobre respecte o solidaritat i després que el seus comportaments siguin antàgonics al que diu.
Otras voces de la comunidad educativa
Josep Maria Martorell Benach Josep Maria Martorell Benach
Docent a 2ària
Transmetre
Alejandro Paniagua Rodriguez Alejandro Paniagua Rodriguez
Mestre i Investigador Predoctoral...
Per una nova Economia Política de l'escola
Mònica Coll Llastarri Mònica Coll Llastarri
Infermera
PARTICIPACIÓ ACTIVA
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula
Àgueda Juaneda Seguí Àgueda Juaneda Seguí
Professora de secundària d'...
Fer feina en equip
Mireia Hugas Claparols Mireia Hugas Claparols
Tutora i professora de PQPI
AVANÇAR CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA, DE VERITAT
Cristina Ramírez Roa Cristina Ramírez Roa
Professora de la Universitat de...
Enseñar implica comprensión, dedicación y aprendizaje continuos

Más información