Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Encarna Molina Hita
Encarna Molina Hita
Mestra i psicopedagoga jubilada

La meva formació bàsica és de mestra i psicopedagoga. Durant els anys dedicats a l’ensenyament reglat he treballat a tots els nivells educatius: des d’Escola Bressol  fins a Post Graus universitaris i a les darreres dècades m’he  dedicat bàsicament a població amb risc de marginació com son alumnat nouvingut i població gitana de barris amb difícil inclusió social.

A l’actualitat, a partir de la meva jubilació, des de “9 Barris Acull” faig classes de castellà i català a població adulta recent arribada, provinent d’altres llengües i cultures, a més d’impulsar la “Xarxa d’intercanvi de Coneixements de Can Basté”, també a 9 Barris.   

Las 3 cosas que he aprendido

1

El treball en equip ens enriqueix

A la societat actual és impossible dominar totes les habilitats i coneixements, però si treballem en equip ens enriquim mútuament en relació a l’objectiu concret que ens motiva. En educació cal tenir una visió multidisciplinar dels objectius i de les persones per fer avançar en coneixements i en maduresa. Només des d’aquest enfocament cobrarà sentit cada una de les petites accions educatives que programem en el dia a dia. Al centres escolars son molt importants els debats i acords de l’equip docent.
2

Escoltar de manera activa és bàsic

En la relació educativa és bàsica la comunicació personal. Totes les persones, incloses les més petites, tenen quelcom a comunicar-nos de la seva situació i percepció individual. L’educador/ensenyant ha de partir d’aquestes sensibilitats per aportar de manera eficaç els seus coneixements i habilitats. En aquest aspecte cal dedicar esforços a escoltar les famílies i assegurar una bona comunicació.
3

Com a educadors/es només podem comunicar això que realment creiem i sentim

Les emocions, els coneixements, els interessos personals i professionals, ... configuren el nostre discurs educatiu. Tant si volem com si no, a la nostra tasca expressem allò que realment té un valor per a nosaltres: els gestos, el to de veu , el temps que dediquem a un comentari o a un altre, la selecció dels temes, la relació personal, la programació d’activitats, la implicació en les propostes generals, .. Tot plegat sura i fa que arribi un contingut educatiu o un altre.
Otras voces de la comunidad educativa
Ramon Burgués i Salse Ramon Burgués i Salse
Regidor d'Educació de l'...
Obrir les portes de les escoles i de les aules a les famílies...
MARGARITA ALONSO GUEVARA MARGARITA ALONSO GUEVARA
Mestra
Ens cal aprendre a conviure
Carme Porta Abad Carme Porta Abad
Cap de Comunicació
L'aprenentatge és vital
Joan Canimas Brugué Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada...
De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela
Ismael Sanz Labrador Ismael Sanz Labrador
Director del Instituto Nacional de...
Habilidades digitales
JUANJO RODRÍGUEZ HERNANDEZ JUANJO RODRÍGUEZ HERNANDEZ
PROFESSOR D'ESO/CAP D'...
EDUCAR ÉS UN PRIVILEGI

Más información