Doncs em dedico a intentar comprendre com funciona la creativitat en les persones i la innovació a les organitzacions. Sóc professor a EADA sobre aquests temes, tinc 5 llibres publicats sobre la matèria i viatjo per tot el món impartint seminaris, conferències i tallers.
Per aprendre cal escoltar i, després, desobeir fins al punt de trobar el camí propi. L'educació ha d'anar contra el poder establert, mai a favor. Com deia Foucault, l'educació no pot servir per a crear "cossos dòcils i adaptats".
2
Pensar a l'inrevés
Cal pensar de manera oposada als estàndards oficials. No serem creatius si no trenquem els esquemes del pensament convencional. Només pensant a l'inrevés aprenem a mirar el món des d'una perspectiva provocativa i fresca.
3
Divertir-se
No s'aprèn sense diversió. No m'agrada gens l'expressió castellana "la letra con sangre entra". Em sembla patètica. Jo només aprenc quan em sento fascinat i meravellat amb una idea o concepte. I això acostuma a ser divertit.
Otras voces de la comunidad educativa
Ricard Aymerich Balagueró
Mestre i psicòleg. Director de l...
No hi ha educació sense compromís
Montse González Vera
Assessora i formadora de Formació...
Quin ha de ser el paper dels centres docents quan es pot...
Oscar Martínez Rivera
Professor de la Facultat Pere...
Capacitat resilient de les persones
Blai Sotos i Franco
Mestre
1- SON ELS INFANTS QUI APRENEN.
Jordi Longás Mayayo
Professor FPCEE Blanquerna (...
L'escola ha de ser una organització positiva
Aina Tarabini
Professora de Sociologia de la UAB
L’abandonament escolar i l’equitat educativa
Juana M. Sancho
Catedràtica de Tecnologia...
Els altres som nosaltres