Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
J. Oriol Escardíbul
J. Oriol Escardíbul
Professor Titular d'Universitat

Professor d'Economia Política i Economia de l'Educació. Especialista en Economia de l'Educació i la Formació i en Economia de la Cultura.

 

Las 3 cosas que he aprendido

1

El finançament del sistema educatiu ha de garantir un tractament desigual per als desiguals

El sistema educatiu ha de fer possible que els centres educatius amb més problemes d'aprenentatge rebin més recursos i que els alumnes amb menys possibilitats econòmiques rebin més suport financer públic
2

L'educació no obligatòria ha de garantir que cap estudiant quedi esclòs per motius econòmics

Els ensenyaments no obligatoris (postobligatoris) no han de ser gratuïts, però el cost no es pot repartir uniformement entre els estudiants. El sistema de preus públics (taxes) ha de tenir en compte les diversitats de renda i el sistema de beques ha de prioritzar la mancança de recursos al rendiment acadèmic.
3

Suport (no incondicional) al professorat

El sistema de finançament ha de poder premiar als bons professionals i donar incentius econòmics per a què es desenvolupin i mantinguin programes d'aprenentatge exitosos. L'esforç i la iniciativa ha de tenir una conseqüència económica i professional
Otras voces de la comunidad educativa
Gerard Ferrer Esteban Gerard Ferrer Esteban
Recercador en educació
Separar no compensa
Teresa Romagosa López Teresa Romagosa López
Responsable Escola municipal de...
L' esforç
Miquel Fernández Ayxelà Miquel Fernández Ayxelà
Tècnic dels Programes d'...
Els nostres alumnes ens demanen coneixements, valors i normes...
Josep M. Mominó Josep M. Mominó
Professor de la UOC
El nostre model educatiu sembla poc apropiat per formar...
Esther Garcia Navarro Esther Garcia Navarro
Formadora especialitzada en...
L'impacte emocional entre mestres i estudiants
ELSA POVEDA CARNÉ ELSA POVEDA CARNÉ
PRESIDENT AMPA EUROPA...
Integrar les TIC a l'escola
Damià Perpinyà Damià Perpinyà
Tècnic docent en el Servei de...
L’alumne protagonista

Más información