Psicopedagog/President d'ACPO (associació catalana de psicopedagogia i orientació)
Sóc psicòleg de formació i psicopedagog de professió, he participat en el món dels moviments associatius lligats a l'escola m'interessen les propostes lligades als valors comunitaris i poc o gens aquelles que justifiquen o potencien l'individualisme. M'agrada estimar i ser estimat i per mi l'altre és fonamental per poder viure.
La meva escola, era un lloc on compartir es feia necessari per superar les dificultats del moment, compartir els jocs, els materials i fins i tot els aliments.
2
Respectar
No es podia compartir,sense respectar, sense considerar l'altre com un del grup, de la colla. No es podia respectar sense compartir, sense conèixer,sense estimar.
Calia que tots tinguéssim una mirada comú per sortir de l'ensurt.
3
Aprendre a aprendre
Quant la llengua era maltractada, vàrem aprendre a considerar-la en les nostres relacions en les nostres comunicacions.
Fèiem servir les nostres habilitats i capacitats per construir un entorn en el qual parlar i aprendre a parlar. Entre tots érem conscients del que ens servia i ens era útil i del que no calia. Fins i tot sense saber-ho avaluàvem.
Otras voces de la comunidad educativa
Marta Mingot Pallés
Responsable de l'àrea...
El canvi primer cal somiar-lo per després portar-lo a la pràctica
JOAN GUÀRDIA OLMOS
Professor de la Facultat de...
Fer política per fer millorar l’educació es necessari, fer...
Jordi Longás Mayayo
Professor FPCEE Blanquerna (...
L'escola ha de ser una organització positiva
Ismael Sanz Labrador
Director del Instituto Nacional de...
Habilidades digitales
Júlia Masip Serra
Psicòloga de Serveis Socials....
Importància de la transmissió/herència familiar
Carles Duarte Montserrat
President del CoNCA i director de...
La formació del caràcter
Josep Castillo
professor i tutor de secundària i...
L'escola que no canvia el món el reprodueix i el justifica