Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Longás Mayayo
Jordi Longás Mayayo
Professor FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon LlullI i investigador grup PSITIC.

Doctor i Llicenciat en Pedagogia, Educador Social i Enginyer Tècnic Agrícola. Ha treballat com a docent a EGB, ESO i Formació Professional. Ha estat director de l'escola CES Salesians Sant Vicenç. Professor a la Universitat Ramon Llull. Coordinador del Servei d'Assessorament i Intervenció Psicopedagòica de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna. En aquesta facultat també ha coordinat  les llicenciatures de Pedagogia i Psicopedagogia i el Màster de Pedagogia Social. Ha col·laborat com assessor de la Diputació de Barcelona en temes d'inclusió educativa i transisicó escola treball en diversos municipis de Barcelona. Línies de recerca en benestar docent i riscos escolars, xarxes socioeducatives, inclusió educativa i èxit escolar, gestió de recursos humans a l'escola.  

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'escola ha de ser una organització positiva

No és possible una bona educació si l'escola no esdevé un lloc que vetlla i procura el benestar de tots els seus membres, posant a les persones i no pas al currículum en elc entre, acollint-les i acompanyant-les, fent possible el creixement tant dels alumnes com dels docents. L'escola "positiva" emergeix com un nou paradigma alternatiu i necessari,
2

Gran part de l'èxit escolar passa per la coresponsabilitat educativa

Sovint cerquem solucions al fracàs escolar dins de la pròpia escola, però part del canvi i la innovació que necessitem passa per l'obertura de les escoles, la connexió amb l'entorn i el treball amb xarxa amb la resta d'agents socioeducatius.
3

Les reformes educatives no són la solució.

Les reformes educatives tenen més de lluita ideològica que de solució per a l''educació. Els processos de dalt a baix i centralitzats no semblen els més eficaços. Cal comptar més amb els protagonistes -docents, alumnes, famílies- i posar en marxa processos de col·laboració, amb visió estratègica, contextualitzats i que parteixin de l'avaluació sistemàtica.
Otras voces de la comunidad educativa
ALBERT ARBÓS BERTRAN ALBERT ARBÓS BERTRAN
DEGÀ DE LA FACULTAT D'...
L'ensenyament ha d'alliberar la intel·ligència en...
Xavier Martínez-Celorrio Xavier Martínez-Celorrio
Professor de Sociologia de l'...
Tasques i activitats desafiants per crear aprenentatges valuosos...
Mª Victòria Gómez Serés Mª Victòria Gómez Serés
Pedagoga: Vocal del Col·legi de...
Acompanyament
Carme Bové i Romeu Carme Bové i Romeu
Responsable d'ensenyament al...
És imprescindible predicar amb l’exemple.
Toni Beltran Soldevila Toni Beltran Soldevila
Director col·legi La Salle
Hem de fer que a les escoles no sigui un lloc on s’ensenyi sinó...
Montserrat Vergé Grau Montserrat Vergé Grau
Professora
L'ensenyament ha d'ajudar l'alumne a fer-se...
Antònia Darnés Surroca Antònia Darnés Surroca
Psicopedagoga, Escola Andorrana,...
Només amb una escola pública forta, majoritària i prestigiada...

Más información