Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Mª Àngels Brescó Mendiluce
Mª Àngels Brescó Mendiluce
Directora Jesuïtes Poble Sec, Col·legi Sant Pere Claver

Sóc mestra i Llicenciada en Història de l’Art. En aquest moment exerceixo com a directora de l’escola Jesuïtes Poble Sec-Col·legi Sant Pere Claver on porto 35 anys fent diferents funcions.

Sóc una persona molt curiosa i per a la que la formació permanent és vital. La qualitat i l’equitat han estat per a mi quasi una obsessió derivada del tipus d’escola en què he tingut la sort de treballar i  en la qual m’he implicat durant tota la meva carrera professional amb il·lusió i passió.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Les escoles han de definir molt clarament la seva missió i cap a on van.

En aquests moment d’incertesa és molt important dedicar temps a la reflexió sobre la missió, projecte educatiu i sentit de cada escola i que el claustre els faci seus. Cal determinar quins seran els nostres trets diferenciadors. Alhora, cal explicar-ho a les famílies i fer-les còmplices obrint les portes no només de l’escola sinó també de les aules sense por. L’escola cal que s’obri també al barri i s’integri de manera més participativa.
2

Lideratge, compromís i ètica.

El lideratge s’ha d’entendre com quelcom que cada un ha d’exercir en l’àmbit que li pertoca: amb els alumnes, equips, projectes... No és una tasca que exerceix l’equip directiu només. Per això cal que els mestres ens formem contínuament, que intentem ser els millors (això que demanem als alumnes) tant en els temes que ens afecten com en la cultura, actualitat, innovació i sentit de la pròpia vida . Hem de retornar a la vocació i a l’ètica professional. La selecció dels professionals i el clima dels centre són dos punts claus. Necessitem els millors professionals i més en els centres en que els nois i noies tinguin dificultats afegides perquè l’escola ha d’intentar pal·liar les mancances del seu entorn.
3

Priorització

Amb la bona intenció que els alumnes sàpiguen de tot, en els darrers anys hem saturat i estressat les escoles i els alumnes amb un munt de projectes que han fet que, de vegades, treballem de manera superficial i no aprofundida allò que és essencial perquè els alumnes esdevinguin més competents a tots els nivells. Ens cal reflexionar, prioritzar i escollir. Sense por a les avaluacions externes que hem de fer servir per millorar la nostra tasca. I tot això amb alegria . Els nostres alumnes ens demanen mestres contents i que de bon matí no estiguin amb la cara seriosa!!
Otras voces de la comunidad educativa
Francesc Colomé Montserrat Francesc Colomé Montserrat
Inspector d'educació
D’una educació que ha de canviar el mon a un mon que ha canviat...
Isabel Sierra Navarro Isabel Sierra Navarro
Directora Programes Benestar i...
Els inicis
Oriol Homs Ferret Oriol Homs Ferret
Sociòleg
L'avaluació sistemàtica és una de les principals eines de...
Francesc Ortiz Giménez Francesc Ortiz Giménez
Director de la Fundació Sant...
L’espai de col·laboració és el centre educatiu que te la col·...
Angel Castiñeira Fernandez Angel Castiñeira Fernandez
Director del dept. de Ciències...
Educar és estimar incondicionalment les persones
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La Educación empieza por el ejemplo
Rosa Guàrdia Grau Rosa Guàrdia Grau
Coordinadora Moviment de Renovació...
Un projecte compartit

Más información