Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Marc Alcaraz Diez
Marc Alcaraz Diez
Monitor i Responsable d'esplai
Sóc mestre d'educació especial, vaig treballar durant un any a una escola però de seguida vaig tornar als meus orígens educativament parlant, i vaig esdevenir responsable de l'Esplai Espurnes (Esplugues de Llobregat) on participo des dels 5 anys. Actualment estudio psicologia a la UOC.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Les emocions són irrenunciables

És tan difícil educar si les emocions no hi són presents, els entorns educatius han de ser un espai vital de l'infant o el jove, un lloc on sentir-se acollit i escoltat a tots nivells i no una mena de creació artificial on certs aspectes no hi tenen cabuda. L'escolta passa per saber també quin és l'estat d'ànim de cada nen/a, adaptar-se i donar-hi resposta. L'amor, la passió, l'humor, entre d'altres, contribueixen a fer una educació real i útil per la vida.
2

Comprometre's

Per la meva experiència no hi ha res més efectiu educativament parlant que sentir-se vinculat a un projecte. Aconseguir que l'infant sigui el protagonista real del seu procés educatiu i exigir que gradualment assumeixi responsabilitats per anar avançant cap a un objectiu concret. Podem fer una pas més enllà i parlar de compromís social, una educació que ajudi a crear ciutadans sensibles al seu entorn i que es comprometen amb aquest.
3

Crear xarxa

Què podem aconseguir si cadascú estira del seu extrem de la corda? L'educació és un procés prou important i a l'hora multidisciplinar com per pensar a petita escala, seria ideal que tots els agents educatius que passen pel dia a dia d'un infant poguessin tenir contacte i cercar criteris i estils educatius comuns. La idea de la tribu, de la comunitat si voleu, no queda tan lluny, pot ser ens cal ser una mica menys institucionals i tornar a l'origen dotant-nos d'un toc de naturalitat.
Otras voces de la comunidad educativa
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula
Víctor Ranera i Martín Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'...
Aprendre a aprendre és aprendre aprenent
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música es una herramienta extraordinaria
Lluís Tarín Lluís Tarín
Assessor especialitzat en...
Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el...
Irene Mata Martínez Irene Mata Martínez
Secretaria de Direcció/...
l'aprenentatge és fonamentalment EMOCIONAL
Roser Argemí Relat Roser Argemí Relat
Cap de projectes a la Fundació...
El COMPROMÍS mou muntanyes
Nicolau Espuña Tarrafeta Nicolau Espuña Tarrafeta
Mestre. Director General de FEDAC...
La passió i la creativitat són eines fonamentals.

Más información