Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Marta Sadurní Brugué
Marta Sadurní Brugué
Directora del Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà. Universitat de Girona
Professora Titular del Departament de Psicologia de la Universitat de Girona. Especialista en psicologia clínica i psicoterapeuta. Directora del Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà. La seva darrera publicació és el llibre "Vincle afectiu i desenvolupament Humà" publicat a l'editorial UOC.

Las 3 cosas que he aprendido

1

El principal repte de la nova escola: desenvolupar la sensibilitat i l’esperit creatiu de les persones

Ajudar a l'infant i l’adolescent a cercar la bellesa de les coses i a trobar un sentit ple a la vida és el principal repte innovador que té l'escola avui dia més enllà de qualsevol informe Pisa. El principal aprenentatge que un infant ha de fe fer de manera progressiva es a entendre el seu propi cor, les seves pors, els seus desigs, les seves esperances i les seves tristeses. A observar i a entendre el cor dels altres. I des d’aquesta coneixença obrir els ulls al llibre de la vida.
2

Vers una nova cultura que permeti a l’infant la joia de viure i les ànsies de compartir el coneixement

La passió per saber i compartir amb els pares allò que l'infant va aprenent i experimentant a l'escola (i a la inversa) son els veritables "deures" que un nen/a hauria de tenir. La paraula "deure" anticipa una cultura de l'esforç, de la resignació i de la tristesa que va en contra de l'esperit lliure i creatiu que és el que ha de desenvolupar un infant. Com deia Erich From, a l’infant se li ha d’inculcar l’amor a la vida i no només el desig de romandre viu.
3

El mestre no ha de ser només aquell que esdevé educador/a d’un infant, també ha de ser el company/a dels pares al llarg del procés de creixement del seu fill/a

Una de les tasques que pares i mestres han de realitzar conjuntament és responsabilitzar-se del dret a ser que té tot nen/a. La llibertat i el dret a ser no vol dir fer el que jo vull. Pares i mestres han d’entendre que, com escrivia el gran pedagog Janusz Korczak, es impossible evitar el confrontament entre el “jo vull” de vegades irrealitzable de l’infant i el “no pot ser” dictat per l’experiència dels més grans. Però si s’entén des del sentiment del dret a ser, a manifestar-se i no només des de la recerca d’uns límits que els adults imposen o d’un intercanvi a base de recompenses o càstigs, s’obre l’esperança al veritable sentit de l’educació.
Otras voces de la comunidad educativa
Luis Cumbe
Profesor
Que la educación es el vestido de gala para ir a la fiesta d la...
Pilar Lleonart Forradellas Pilar Lleonart Forradellas
Pedagoga, Cap de projectes (...
L'Educació ens fa crèixer per dins i per fóra. És una...
Montse Riera Torrecillas Montse Riera Torrecillas
Pedagoga
Són més importants els procediments que els continguts
Roser Caño Valls Roser Caño Valls
Funcionària d'educació...
Fent i desfent aprèn el mestre
Jordi Puig Voltas Jordi Puig Voltas
Professor de la UB i de la UIC....
L'èsser humà neix per ser educat i per aprendre al llarg de...
FANNY AUQUILLA PACURUCU FANNY AUQUILLA PACURUCU
PSICÓLOGA CLÍNICA
LA EDUCACIÓN ES DIVERTIDA
Jenny Isabel Flores Flores
Prof. de educación básica
Aprender a aprender

Más información