Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Mercè Mas i Ferrer
Mercè Mas i Ferrer
Mestra i Pedagoga.

Sóc mestra i pedagoga i formo part de diferents grups de formació en l’ àmbit de la didàctica de les ciències i la competència comunicativa que combino amb la formació de docents en avaluació formativa i la seva aplicació a l’aula. Sóc membre de Rosa Sensat.

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'avaluació formadora, al servei de la cohesió social

L´avaluació formadora, aquella que implica als alumnes a participar en la definició i revisió dels criteris, hauria de ser l’objectiu de tot sistema educatiu que creu fermament en una societat democràtica autèntica, perquè la necessitat d’establir arguments per avaluar, ens porta a desenvolupar l’autonomia dels nens i nenes dins d`estratègies de treball cooperatiu que suposen dinàmiques de relacions més complexes, enriquidores, i afavoridores de la cohesió social.
2

L’avaluació per a l’excel•lència és l’avaluació per a l'equitat.

No tots som iguals, però sí que hem de voler tractar, tothom, igual de bé, i això és reivindicar la cultura de l’esforç. L’esforç entès com la presa de consciència personal d'allò assolit i d'allò que queda per fer; l’esforç entès com a presa de decisions per assolir l’ èxit en els objectius projectats, que ens impulsi a continuar avançant. Per donar-hi resposta, ens cal refer més encara, les estructures temporals i espacials, i els recursos humans i materials, també més enllà de les parets de l’escola; per assegurar que aquesta personalització del procés d’ensenyament-aprenentatge, en la que l'avaluació formadora n'hauria de ser el motor, pugui convertir aquest esforç en ganes d'aprendre al llarg de la vida.
3

La confiança en la persona ha de ser a la base del clima d’aula.

La confiança cal donar-la d’entrada, i mantenir-la amb un tempo viscut a partir del diàleg, el contrast de parers, la reinterpretació dels missatges….,. La confiança a la classe, ens permet compartir responsabilitats i expressar l’error, tant malentès, davant d’un mateix i dels altres; tractant-lo com a oportunitat per a l’esforç i l’avenç cap a l’èxit personal.
Otras voces de la comunidad educativa
Jordi Bernabeu Farrús Jordi Bernabeu Farrús
Psicòleg, educador i professor UVIC
La cerca de l'equilibri
Jordi Porta Ribalta Jordi Porta Ribalta
President de la Fundació...
Voluntariat
Jaume Soler Camps Jaume Soler Camps
Disseny gràfic
Model educatiu de futur
Josep Manuel Prats
President de Fapel
Objectius basats en la persona
Xavier López Ortín Xavier López Ortín
Cap d'estudis Escola Miquel...
L'alumne és la "diana" de qualsevol decisió
Míriam Espinàs i Riera Míriam Espinàs i Riera
Mestra i ex regidora d'...
Evitar el fracàs escolar també està a les mans dels mestres, per...
Àngel Querol i Pallarés Àngel Querol i Pallarés
Mestre i professor. Director d...
educar i ensenyar és fer créixer i donar eines per a l'...

Más información