Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Míriam Espinàs i Riera
Míriam Espinàs i Riera
Mestra i ex regidora d'educació de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Sóc mestra d'educació especial, malgrat actualment estic treballant a l'escola ordinària com a tutora de 6è. Les diferents dedicacions professionals que he tingut al llarg dels anys, des de vetlladora fins a regidora d'educació, m'han permès veure el món de l'educació des de molts i variats punts de vista que han enriquit molt la meva perspectiva. Sóc una apassionada del món de l'educació.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Evitar el fracàs escolar també està a les mans dels mestres, per què no canviem el model d’escola per fer que hi càpiga tothom?

Quan treballava a l’ajuntament em preguntaven sovint quina era la millor o pitjor escola de la ciutat, i jo sempre els deia el mateix: si el teu fill o filla té facilitat per als aprenentatges acadèmics, totes les escoles són bones; visita les escoles pensant que, potser, el teu infant no té aquesta facilitat, i li caldrà una escola que sàpiga apreciar igualment el seu esforç i les seves capacitats, i que sàpiga treballar per treure el millor de cada alumne. Tenim alumnes amb grans capacitats per fer grans coses a la vida, però que per motius diferents no s’adapten al context educatiu estrictament acadèmic. Cal que l’escola no faci persones fracassades, cal no tallar les ales als infants i joves, pensem com fer que l’escola sigui un context apte per a tots i totes, on els mestres puguem guiar i acompanyar als alumnes en el seu particular camí per enfocar la vida. Acceptem i valorem totes les capacitats, totes les intel•ligències, totes les virtuts de tots i cada un dels nostres infants i joves.
2

L’educació especial, un repte a favor de tots

Quan parlem d’educació inclusiva, on els alumnes amb discapacitat o amb especials dificultats estan inclosos a les escoles ordinàries, no només parlem dels avantatges que té l’escola inclusiva per aquests alumnes, també parlem , i sobretot, dels avantatges que té aquesta integració per a la resta dels infants i joves, que aprenen a conviure, a compartir, a solidaritzar-se, a saber apreciar les diferències, a saber-hi conviure, i a saber acceptar les pròpies diferències. No són aquests els valors que volem promoure entre els nostres infants? No us sembla que són prou motius per fomentar aquest tipus d’escola?
3

El repte real de l ‘educació?

Si a qualsevol de nosaltres ens pregunten què volem dels nostres fills quan siguin grans, què volem que aprenguin en aquesta vida, què diríeu? Pensem-hi dos minuts........ Segurament cap de vosaltres ha pensat que vol que sàpiga tots els rius d’Espanya, o que sàpiga la definició del que és un verb copulatiu...., de ben segur hem pensat en que volem que siguin nois i noies preparats per la vida, que sàpiguen enfocar els problemes i els reptes que se’ls presentin, que sàpiguen buscar la informació que necessitin en cada moment, i sobretot que siguin bones persones.... Doncs arromanguem-nos les mànigues i posem-nos a treballar en aquesta direcció!
Otras voces de la comunidad educativa
Ana Moreno Salvo Ana Moreno Salvo
Cap de Projectes Educatius a...
Els alumnes aprenen i superen les seves dificultats quan el...
Francesc Ortiz Giménez Francesc Ortiz Giménez
Director de la Fundació Sant...
L’espai de col·laboració és el centre educatiu que te la col·...
Montserrat Gironell Montserrat Gironell
Mestre de Cicle Inicial
Educar per a la trascendència
John Bosco Rutishisha John Bosco Rutishisha
POLICE TRAINER
RESOURCEFUL
JUANJO RODRÍGUEZ HERNANDEZ JUANJO RODRÍGUEZ HERNANDEZ
PROFESSOR D'ESO/CAP D'...
EDUCAR ÉS UN PRIVILEGI
Xavier Chavarria Navarro Xavier Chavarria Navarro
Inspector en cap a Barcelona Ciutat
L'efecte centre existeix
Jaume Centelles Jaume Centelles
Mestre de primària a l’escola Sant...
Fórmules de col•laboració entre l’escola i les famílies

Más información