Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Montse Riera Torrecillas
Montse Riera Torrecillas
Pedagoga
http://montserieratorrecillas.plisweb.com

Las 3 cosas que he aprendido

1

Són més importants els procediments que els continguts

En l’actual món global on la informació es constant i fluida, on aquesta informació la trobem per tot arreu i la podem contrastar fàcilment, els continguts (entesos com aquells conceptes imprescindibles que s’han d’aprendre en cada matèria) han d’evolucionar per transformar-se en “excuses” que facilitin l’aprenentatge dels nens i nenes, dels nois i noies cap a l’adquisició de procediments, estratègies, habilitats, competències (digueu-li com vulgueu) que els facin bones persones. Treballar des de la basant dels procediments ofereix un ventall de possibilitats que poden arribar a transformar els alumnes, els docents, els centres i fins i tot les administracions educatives
2

La importància d’un bon equip

Més enllà dels recursos materials, dels espais, de la tecnologia... fins i tot del pressupost, és indispensable un bon equip de persones perquè un centre funcioni amb qualitat. És més important un bon equip, que no el fet de tenir en un centre grans professionals de manera aïllada o que treballin individualment. Sense aquest equip no podran realitzar ni realitzar-se amb una bona tasca docent. I sense un bon equip el centre estarà mancat d’allò més necessari per a que rutlli adequadament: persones cohesionades que comparteixen una ideologia, uns objectius i una metodologia pedagògica concreta i sòlida.
3

L’escola dóna oportunitats a tothom

Malgrat tot allò que es pot millorar de l’educació i les seves repercussions, penso que és important ser conscients del caràcter homogeneïtzador i igualador que fa l’escola. I crec que aquests dos conceptes s’han de llegir entenent el benefici que poden arribar a fer. Hi ha alumnes que només viuran determinades experiències o tindran accés a determinats continguts, activitats o fins i tot rebran afectivitat dins de l’escola, dins d’una aula, amb la interacció amb els companys i amb l’acompanyament d’un mestre.
Otras voces de la comunidad educativa
Ramon Farré Roure Ramon Farré Roure
Professor i delegat del Govern a...
Dependrà de l’etapa educativa. Els recursos públics s’han d’...
Xus López-Arenas Montes Xus López-Arenas Montes
Educadora Social
La comunitat educativa també som els pares i mares
hipatia angelica lopez fraga
docente
aprender a aprender
Joan Sanz Bartra Joan Sanz Bartra
Actor de doblatge i guionista
Aprendre és una addicció
Victòria Oliu Subiranas Victòria Oliu Subiranas
Professora de matemàtiques a ESO i...
Preguntar i escoltar a l'alumnat
Rafael Ruiz de Gauna Torres Rafael Ruiz de Gauna Torres
Director de Relacions...
El lleure educatiu afavoreix la igualtat d'oportunitats...
Pere Marquès Graells Pere Marquès Graells
Professor i investigador educatiu
Fets: vivim en una nova Era/Cultura, ara som “i-persons” i...

Más información