Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Santi Centelles
Santi Centelles
Director pedagògic editorial educativa

Sóc professor (especialitats Orientació educativa i Geografia i Història) en un institut de Sant Cugat. Comparteixo la meva feina docent amb la direcció del Departament de Pedagogia de l'editorial edebé, on sóc responsable de proposar elements d'innovació educativa per incorporar-los en els materials educatius (format paper i digital) i vetllar per l'adeqüació metodològica i didàctica de l'oferta educativa.

En els últims anys he iniciat un profund procès personal de reaprendre i "reinventar-me" que està començant a donar els seus fruits i em produeix una gran satisfacció personal i professional. És en aquest marc on neix el meu contacte amb la fundació Bofill.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Aprendre a escoltar

Observar els meus alumnes, escoltar-los, dialogar amb ells m'ha permés establir unes relacions molt normalitzades a la classe, que ha esdevingut un veritable espai de convivència i d'aprenentatge. Aquesta actitud em permet captar el fluxos d'interès que es produeixen en una classe per aprofitar-los o reconduir la meva pràctica a l'aula.
2

Un nou paradigma educatiu

Les aportacions de les neurociències, la volatilitat del coneixement, les noves fonts del coneixement... ens obliguen a canviar els esquemes educatius que hem fet servir al llarg de la nostra carrera professional. Això ens suposa un repte important (un petit entrabanc) però ens aporta "vida nova" i ens situa en unes condicions més normals i properes a la resta de professionals.
3

Més enllà d'un canvi metodològic

Situar els aprenentatges en contextos més reals i propers al món dels alumnes; aprofitar els entorns informals i no formals com a fonts d'aprenentatge; promoure l'autonomia emocional dels nostres alumnes; considerar les diferents intel·ligències presents a l'aula; treballar per projectes, PBL,... va molt més ennllà que un necessari canvi metodològic. Potser ara el canvi va de debó
Otras voces de la comunidad educativa
DOLORS HERRERA BARROSO DOLORS HERRERA BARROSO
TÈCNICA D'ORIENTACIO...
La persona del docent és vital.
Juan Carlos Palomino Juan Carlos Palomino
Consultor de Innovación Educativa
El alumno es el centro
Josep M. Mominó Josep M. Mominó
Professor de la UOC
El nostre model educatiu sembla poc apropiat per formar...
Àgueda Juaneda Seguí Àgueda Juaneda Seguí
Professora de secundària d'...
Fer feina en equip
Marc Franco Sola Marc Franco Sola
Professor de Grau d'Educació...
Educar és diferent a ensenyar.
Rosa Guàrdia Grau Rosa Guàrdia Grau
Coordinadora Moviment de Renovació...
Un projecte compartit
Alba Molas Rifà Alba Molas Rifà
Empresaria i Directora/Gerent de...
L'educació és basica pel nostre país

Más información