Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Cristina Fumadó Casals
Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de Recursos Humans. Generalitat de Catalunya

Sóc Llicenciada en Psicologia i treballo en l'àmbit de recursos humans a l'administració pública des de fa més de 15 anys. 

Participo com a docent en les activitats programades per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

Les tres coses que he après

1

Cal superar les resistències a l'avaluació

Parlar d'avaluació del personal dels serveis públics en general, i també dels docents en particular, xoca sovint amb arguments contraris que, malauradament, provenen de tots els àmbits (del propi personal, dels representants dels treballadors i, més greu encara, dels seus comandaments). Cal superar la idea que avaluar implica desigualtat, quan el que implica és constatar diferències.
2

Necessitem dades empíriques per contrarestar volubilitat en les decisions

Optimitzar la governabilitat en matèria d'educació passa necessàriament per ser capaços de recollir dades, evidències i indicadors en què sustentar les decisions; i maximitzar així el valor dels arguments tècnics per sobre dels merament programàtics.
3

El risc de la distorsió

Quan l'avaluació d'un docent o d'un centre depen dels resultats del seu alumnat en una prova determinada, es podria caure fàcilment en allò que tant criticat ha estat darrerament a propòsit de la prova de selectivitat: "ensenyar per a superar la prova". Dissenyar els sistemes de rendició de comptes és una tasca complexa.
Altres veus de la comunitat educativa
Damià Perpinyà Damià Perpinyà
Tècnic docent en el Servei de...
L’alumne protagonista
Manuela Moledo Nores Manuela Moledo Nores
Mestra d'Anglès. Logopeda
COMPARTIR
Ramon Pujades i Beneit Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre...
Pràctica reflexiva
Lluís Vallvé Cordomí Lluís Vallvé Cordomí
Mestre i responsable Programes de...
He après a esperar
Nancy del Carmen Lomas Reyes Nancy del Carmen Lomas Reyes
Docente
Crear escuelas que preparen para el futuro
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Montserrat del Pozo Montserrat del Pozo
Directora del Col•legi Montserrat...
Que tots posseïm les Intel•ligències Múltiples i que, per tant,...

Més informació